مجوز فعالیت صنعتی در قم با ثبت‌نام در درگاه ملی کسب و کار صادر می‌شود

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از این به بعد ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ جهت ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﺠﻮﺯﻫﺎی کسب و کار در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام در درگاه ملی مجوزها به نشانی (mojavez.ir) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد جواد ناطق درگاه ملی مجوزهای کشور را سامانه‌ای برای سهولت و شفاف سازی در زمینه صدور مجوز کسب و کار بیان کرد و افزود: برای صدور مجوز در این سامانه باید بخش، شاخه، زیر شاخه و کسب و کار مورد نظر را انتخاب کرد و در ادامه پس از طی مراحل فوق می‌توان در حساب کاربری، استعلام درخواست را ملاحظه نمود.

وی افزود: این اقدام با توجه به ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و با عنایت به الزامات ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی (تبصره‌های چهار و ۶) صورت گرفته و لازم است تمامی دستگاه‌های صدور مجوز براساس استاندارد تعیین شده طبق ضوابط قانونی هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوزهای خود را از طریق سایت (mojavez.ir) صادر نمایند.

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم درخواست از طریق این سامانه را جزو تکالیف قانونی دانست و ادامه داد: متقاضیان مجوزهای شروع کسب‌وکار در بخش صنعت معدن و تجارت، تنها از طریق درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) باید اقدام به درخواست برای مجوزهای مختلف مورد نیاز خود نمایند.

ناطق تاکید کرد: نشانی صدور مجوزها از درگاه‌های وزارت متبوع اعم از سامانه و درگاه‌های بهین‌یاب، کاداستر، جامع تجارت، ایرانیان اصناف و دیگر موارد به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) انتقال داده شده‌است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/35540
اخبار مرتبط

نظرات شما