مسکن ملی در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم در ۱۵ محله احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این که ۱۳۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی استان قم ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این خصوص پیش‌بینی می‌شود ۸۵ هزار نفر واجد شرایط باشند.

وی با اشاره به این‌که منطقه پردیسان به لحاظ شرایط آب و هوایی، جهت وزش باد و کیفیت آب بهترین منطقه برای توسعه شهر قم است، اضافه کرد: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان که برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، ظرفیت احداث ۳۵ هزار واحد وجود دارد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با بیان این‌که واحدهای این سایت پنج طبقه روی پیلوت است، ادامه داد: طراحی سایت ۵۶۰ هکتاری ۶ ماه به طول انجامید و به‌گونه‌ای طراحی شد که درصد سطح اشغال کمتر و فضای باز بیشتر شده‌است.

صادقی خاطرنشان کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان در ۱۵ محله احداث می‌شود، کوچه‌ها زیر ۱۶ متر طراحی نشده و تمام محلات با خیابان‌های ۲۴ و ۳۵ متری به هم متصل می‌شود.

به گفته وی،‌ کل سایت ۵۶۰ هکتاری با رینگ ۴۵ متری به هم متصل شده و تمام محلات راه دسترسی دارند.

وی افزود: ریل راه‌آهن در فاصله ۱۲۰ متری از کنار سایت ۵۶۰ هکتاری می‌گذرد و جانمایی برای احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان انجام شده‌است.

صادقی با بیان این‌که قم در سرعت و کیفیت پروژه جزو استان‌های پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن است، بیان کرد: با توجه به محدودیت زمین و تعداد متقاضیان سعی شده طراحی خوب و مناسبی انجام شود، پیمانکارها در حال تجهیز کارگاه هستند و به‌زودی عملیات ساخت‌وساز آغاز می‌شود.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/36221
اخبار مرتبط

نظرات شما