آب رفتن بافت تاریخی شهر قم

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم گفت: بافت تاریخی شهر کاهش یافته است؛ باید برای ماندگاری ساکنین این بافت ایجاد انگیزه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس صادقیان ،مدیرکل دفتر فنی استانداری قم  در گفت وگویی با اشاره به اینکه بافت تاریخی یک بافت با اهمیت است، اظهار کرد: بافت تاریخی یک شهر می‌تواند بیانگر تمدن و هویت آن شهر باشد.

او با بیان اینکه تمام سازمان‌های مرتبط، بر اهمیت بافت تاریخی واقف هستند، افزود: اختلافاتی که گا‌ها در این حوزه به وجود می‌آید، در موضوع نحوه اجرای طرح‌ها و فعالیت در این بافت است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم  با اشاره به اینکه در زمانی سوءبرداشت و سوءتفاهم در بافت تاریخی موجب بروز مشکلاتی شده بود، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اختلافات در این حوزه در حال رفع است.

او با تأکید بر اینکه بافت تاریخی شهر کاهش یافته است، عنوان کرد: در حوزه بافت تاریخی نیازمند توجه هرچه بیش‌تر و ارائه برنامه‌های موفق هستیم. در این راستا می‌توانیم از استان‌هایی که عملکرد موفقی در حوزه بافت فرسوده داشته‌اند، الگوگیری کنیم.

صادقیان  با اشاره به اینکه دیدگاه ارزش‌افزوده و موقعیت فرهنگی در بافت تاریخی موجب ترک این بافت توسط ساکنین آن شده است، تاکید کرد: باید انگیزه‌ای ایجاد شود تا علاوه بر تأمین زیرساخت مناسب و امکانات مناسب مردم در همین بافت بمانند و به زندگی خود ادامه دهند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36952
اخبار مرتبط

نظرات شما