اختتامیه کنگره ملی شهدای قم برگزار شد/ اهدای پرچم خونخواهی یالثارات الحسین به فرمانده سپاه

دومین کنگره ملی شهدای استان قم پیش از ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران با حضور خیل عظیم خانواده شهدا، عموم مردم از قم و دیگر استان های کشور و مسئولان استانی و کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دومین کنگره ملی شهدای استان قم پیش از ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران با حضور خیل عظیم خانواده شهدا، عموم مردم از قم و دیگر استان های کشور و مسئولان استانی و کشوری و لشکری برگزار شد.

درابتدا حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران خیر مقدمی ارائه داد.


 آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیه در پیامی گفت: کنگره ملی شهدای قم آغاز برنامه های گسترده در احیای نام شهدا و با بهره گیری از تجربیات مختلف در این عرصه باشد.

  شاهچراغی استاندار قم نیز در پیامی بیان داشت:  یکی از امتیازهای قم حضور شهدای کشورهای مختلف در بین شهدای قم است، حضور شهدایی با ۹ ملیت متفاوت در از جمله عراق، بحرین، عربستان، الجزایر، فرانسه، افغانستان و پاکستان در میان شهدای قم نشان از توجه ویژه به قم است.


در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ملی شهدای قم که در دیدار اعضای کنگره بیان شده بود منتشر شد در بخشی از این پیام  رهبر معظم انقلاب فرمودند: خیلی از شهدای شهید شده در غیر قم نیز شهید قم هستند از جمله شهید باهنر و شهید مطهری و شاید به یک معنا بتوان گفت که همه شهدای ایران شهدای قم هستند و قم این راه  را باز و حرکت را آغاز کرد؛ قم به ندای امام بزرگوار لبیک گفت و مردم قم بودند که در میدان حضور یافتند.


حاج حسین کاجی از پیشکسوتان دفاع مقدس به روایت گری و خاطره گویی پرداخت و گفت: امروز به قله انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و برای جوانان حرف‌های تازه‌ای داریم اما استکبار جهانی می‌خواهد جوانان ما زمینه‌ساز ظهور نباشند و نتوانند در مسیر اسلام گام بردارند.

در ادامه علی مالکی نژاد به مدیحه سرای پرداخت.

سپس سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم مطالبی را در خصوص کنگره بیان کرد و گفت:  تلاش‌های ایادی استکبار خون آشام به جایی نمی‌رسد و عزت ابدی در انتظار مصلحان است و این وعده الهی است و دیر نیست.


 سپس سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: امروز رهبر دلسوز ما این مرد بزرگ همچون سفینه ی نجات این امت در تلاطم امواج است ملتی که با او بیعت کرده و کنار او ایستاده اند دشمن تصور می کند با  به صحنه آوردن عده قلیل فریب خورده می تواند انقلاب با شکوه اسلامی را در معرض آسیب قرار دهند اما ملت بیدار است.



در پایان  پرچم یالثارات الحسین (ع) که پرچم سربازان امام زمان (عج) است و به نشانه انتقام از خونخواهان تاریخ برافراشته شده توسط تولیت مسجد مقدس جمکران به سردار سلامی فرمانده سپاه اهدا شد.

​​​

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/38042
اخبار مرتبط

نظرات شما