۱۹ آذر سالروز ارتحال عالم ربانی و فقیه انقلابی آیت الله یزدی

نوزدهم آذر سالروز ارتحال رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یار دیرین امام و رهبری، آیت الله محمد یزدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله شیخ محمد یزدی، رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ۱۹ آذر سال ۱۳۹۹ پس از عمری مجاهدت علمی و مبارزات انقلابی در سن ۸۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم وارسته تحصیلات حوزوی خود را در اصفهان شروع کرد و در قم ادامه داد و در این مسیر از محضر اساتید بزرگی، چون آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره)، آیت الله اراکی، آیت الله شیخ محمدتقی آملی، آیت الله شیخ مرتضی حائری، آیت الله مرعشی نجفی و علامه طباطبایی (رحمت الله علیهم) بهره برد.

زندگی آیت الله یزدی، همواره با تلاش‌ها و دغدغه‏‌های علمی و فرهنگی همراه بوده و بخشی از این تلاش‌ها که غالباً اساسی‌ترین مباحث اسلامی و تشیع را مورد مداقه قرار داده است در قالب سخنرانی‌ها و تدریس‌ها تبلور یافت و بخشی نیز به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی در دوران ستم شاهی همواره در کنار امام خمینی (ره) در خط مقدم مبارزه قرار داشت و در این راه رنج تبعید و زندان را نیز به جان خرید.

مرحوم آیت الله یزدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت‌های مهمی، چون ریاست دفتر امام خمینی (ره)، ریاست دادگاه انقلاب اسلامی قم، نمایندگی مجلس خبرگان، عضویت در شورای نگهبان، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت ارتحال آیت الله یزدی با اشاره به سوابق انقلابی، مبارزات دوران طاغوت و مسئولیت پذیری آن مرحوم آورده‌اند: ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود.

بر اساس وصیت آیت الله یزدی، منزل ایشان جهت «تربیت مدیر برای مناصب حاکمیتی نظام» وقف شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38611
اخبار مرتبط

نظرات شما