۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال است که ۲.۵ میلیون نفر کاربر عضو آن ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده روز پنجشنبه در اولین نشست هیات اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تالار شهید آوینی قم اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار کتابخانه در مساجد کشور ثبت شده است که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای آن ها کتاب ارسال می شود.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور شکل گیری ارتباط در عرصه فرهنگ و هنر از کتابخوانی تا هنرهایی که در مسجد می تواند انجام شود برای هنرمندان است.

وی افزود: زیبایی های هنر را می توان به شکل زیبا به نوجوان مسجدی ارائه کرد تا این موضوع بستری برای شکل دادن به هنرمندان مومن و انقلابی باشد.

خداداده ابراز داشت: در نظام توحیدی فضای هنرمند انقلابی شکل می گیرد و بر همین ‌مبنا شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفت.

وی بیان کرد: مخاطبان ما تشنه معارف و فعالیت هستند و از ما فعالیت و تلاش انتظار دارند اما در کنار فعالیت خود باید قوه عاقله ای داشته باشیم که بذرهای فرهنگی و اعتقادی را در اذهان نوجوانان و جوانان بکاریم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نوجوانان در مساجد با فعالیت های فرهنگی و هنری همراه باشند و سعی داریم کانون ها تبدیل به بازوی اجرایی امام جماعت مسجد تبدیل شده و از این بستر برای امت سازی ایفای نقش شود.

۱۲ نفر از نخبگان و علمای حوزوی در قم عضو هیات اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند. از جمله وظایف این هیات می توان به هم اندیشی خرد جمعی در بررسی مسائل و چالش های ستاد کانون های مساجد،‌ ایجاد محیطی مشارکتی و خلاق در ارتباط با اندیشه های نو در ستاد، شناسایی فرصت ها، تهدیدها و شناسایی نقاط ضعف و کمک به کاربردی شدن فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد اشاره کرد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/39157
اخبار مرتبط

نظرات شما