مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

اکران ۱۶ فیلم جشنواره فجر در قم

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران ۱۶ فیلم جشنواره فجر در قم گفت: از ابتدای سال جاری تا دی ماه۹۲ فیلم داستانی و پویا نمایی و نیمه بلند در قم ساخته شده ، ۲۴ فیلم تا دی ماه در قم اکران شده است،۱۹۱ هزار و ۴۶۰ نفر به تماشای این فیلم ها در سینماها نشسته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرعلی عموزاده مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی قم برگزار شد اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر همواره پیشرفت‌ها با پیش از انقلاب مقایسه مطرح می‌شود که چند نکته قابل مطرح است نباید خودمان را با طاغوت مقایسه کنیم و شاید اگر همان حکومت طاغوت هم وجود داشت همین پیشرفت‌ها را داشتیم و شاید بهتر هم بود پس  این موارد را نباید مقایسه کرد، بلکه ثمره انقلاب اسلامی عزت ، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است باید اینها را مقایسه کرد.


وی ادامه داد: در چندماه اخیر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مجموعه فرهنگ و ارشاد صعودی بود، از جمله نخستین جشنواره مطبوعات دینی برگزار شد، ساختمان فرهنگ و هنر ملل افتتاح شد.


مدیر. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: از ۱۲۵ کشور ۲۵۰ هزار نفر اتباع در قم ساکن هستند که اکثرا مشغول تدریس و تحصیل هستند و نیاز به یک پیوست فرهنگی و اجتماعی بود و به همین دلیل ساختمان فرهنگ و هنر ملل در قم افتتاح شد.

عموزاده تصریح کرد: در سال جاری جشنواره تئاتر برگزار شد که آثار قابل توجهی به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت یک نمایش به جشنواره کشوری ارسال شد.

مدیر اداره کل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در استان قم از فردا آغاز به کار می کند ۷ سینما و پردیس سینمایی با ۱۳ سالن و با ۲۳۰۰ صندلی فیلم‌های جشنواره فجر را به نمایش خواهند گذاشت، همچنین یک سالن با ۴۰۰ صندلی در باغ موزه دفاع مقدس در حال آماده شدن برای اضافه شدن به مجموعه.های نمایش دهنده فیلم‌های فجر است.

عموزاده تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا دی ماه سال جاری ۹۲ فیلم داستانی و پویا نمایی و نیمه بلند در قم ساخته شده ، ۲۴ فیلم تا دی ماه در قم اکران شده است،۱۹۱۴۶۰ نفر به تماشای این فیلم ها در سینماها نشسته اند و مجموعه ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش این فیلم ها بود.


وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب دین با حضور محدود ناشران بین المللی و استانی از ۲۶ بهمن در محل سابق نمایشگاه های بین المللی مالی با حضور ۱۰۰ ناشر برجسته حوزه دینی حضور خواهند داشت که کتاب ها با تخفیف ۴۰ درصدی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/39836
اخبار مرتبط

نظرات شما