حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح زاده در گفتگو با قم فردا:

نیازمند بیان احکام در قالب‌های هنری به نسل جدید هستیم

رئیس هیئت‌امنای مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی گفت: می‌توانیم احکام را به روش آموزش غیرمستقیم به کتاب‌های درسی بیاوریم و آن را آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین فلاح زاده  درحاشیه نشست بررسی و نقد مجموعه آموزشی" دو امتحان " در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت: در طی این سال‌ها همواره آرزو داشتم برای سطوح مختلف کتاب‌های احکامی بنویسم.

وی با اشاره به اهمیت احکام در زندگی انسان ابراز داشت: اخلاق و رفتارها از احکام است به‌عبارت‌دیگر احکام تمام زندگی انسان را در برمی‌گیرد.

 فلاح زاده با بیان این که کار برای کودکان باید تخصصی باشد، تأکید کرد: یادگیری و آموزش احکام از همان کودکی باید موردتوجه قرار گرفته  و به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: می‌توانیم احکام را با روش آموزش غیرمستقیم به کتاب‌های درسی بیاوریم و آموزش دهیم.

 فلاح زاده مجموعه آموزشی" دو امتحان " را موردتوجه قرارداد و گفت: مجموعه دو امتحان کار فاخری است که باید توسعه و افزایش آثاری مشابه این در دستور ناشران کشور قرار بگیرد.

وی با بیان این که یکی از اصول استفاده از جاذبه‌های هنری است ، تصریح کرد:در زمینه‌های شعر و داستان می‌توانیم اقدامات خوبی انجام بدهیم تا در کنار آموزش و سرگرمی، احکام الهی را به کودکان و نوجوانان یاد بدهیم.

رئیس هیئت‌امنای مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی در پاسخ به سؤالی در خصوص نقد این مجموعه ابراز داشت: هرچند که بیان احکام در قالب داستان کار سختی است؛ اما نقدی که بر این اثر وجود دارد این است که احکام زیادی در آن به‌کاررفته و می‌شد حیث داستانی آثار را بیشتر کرد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/40467
اخبار مرتبط

نظرات شما