مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور با حضور پرشور مردم قدر شناس، خانواده معظم شهدا و جانبازان و همرزمان این شهید در حسینیه امام خامنه‌ای قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سخنران این مراسم اخلاص را یکی از ویژگی‌های بارز شهدای مدافع حرم و بویژه شهید احسان کربلایی پور عنوان کرد و گفت: این شهدا الگوی جاودانه‌ای از ایثار و از خودگذشتگی را به یادگار گذاشتند.

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور در قم

وی بر توجه بیشتر جوانان و نوجوانان به زندگی نامه و وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: شهید کربلایی پور شهادت گونه زیست و همواره آرزوی شهادت داشت و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.

حجت الاسلام اسحاقیان سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: شهدای مدافع حرم در بین شهدای انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که با جهاد خود راه را بر دشمنان حقیقی خدا و اسلام و تکفیری‌ها بستند.

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور در قم

وی با اشاره به رشادت شهدای مدافع حرم گفت: شهادت با تاریخ تشیع پیوند خورده و در این تاریخ خون عزیزترین مخلوقات خدا به ناحق ریخته شده است.

اجرای سرود، خاطره گویی، مداحی و مدیحه سرایی در رسای ائمه اطهار علیهم السلام از جمله برنامه‌هایی بود که در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور اجرا شد.

در این مراسم همچنین از مستند چهار قسمتی احسان الحسین روایت زندگی شهید احسان کربلایی پور ساخته صدا و سیمای مرکز قم رونمایی شد و حاضران ضمن حضور بر مزار این شهید گرانقدر با شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم احسان کربلایی پور در قم

شهید احسان کربلایی پور متولد ۱۳۵۹ و از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که همراه با شهید سعیدنژاد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. وی اصالتا اهل خوزستان بود که وصیت کرده بود در کنار شهید لطفی نیاسری به خاک سپرده شود. از وی نیز سه فرزند به نام‌های عباس، محمدصادق و فاطمه به یادگار مانده است.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/40713
اخبار مرتبط

نظرات شما