همزمان با شب بیست یکم ماه مبارک رمضان؛

حال و هوای آسمانی مسجد جمکران با پرچم حرم سیدالشهدا و پیکر شهید مدافع حرم

چقدر زیبا بود مسجد مقدس جمکران در شب بیست یکم ماه مبارک رمضان با آن عزاداران و شب‌زنده‌داران و با همه خادم‌ها و‌ زائرانش و عطر غریبی کوچه‌های شام که با پیکر شهید مدافع حرم در فضا پیچید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تا چند صد متر از اطراف حریم نورانی مسجد مقدس جمکران مملو از جمعیتی است که از دور و نزدیک خود را به میعادگاه عاشقان رساندند تا در شب قدر ندای العفو سر دهند.




درب ورودی جمکران چند جوان دهه‌هشتادی متواضعانه کفش عزاداران و شب‌زنده‌داران را واکس می‌زنند، نمی‌دانیم در دلشان چه خواسته‌ای دارند اما می‌شنویم که زائران برایشان دعا می‌کنند و عاقبت‌به‌خیری برایشان آرزو می‌کنند.


کمی آن‌طرف در دقیقاً ورودی درب دو پرچم متبرک حرم سیدالشهدا دل‌های عاشقانه را جلا می‌داد با بوسه از زیر پرچم عبور می‌کردند تا شاید در تقدیرشان پابوسی حرم سالار شهیدان نیز ثبت شود.


صحن‌ها و پارکینگ‌ها مملو از جمعیت است ناله‌های جان‌سوز دل‌هایشان صحن مقدس جمکران را عرش کبریایی کرده بود اشک‌ یتیمی می‌ریختند و با نوای الغوث الغوث امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را واسطه میان زمین آسمان قرار می‌دادند تا خداوند قلم عفوی بر آنچه از غفلت کرده بودند بزند.


در پناه خانه امام زمانشان دست ها را به آسمان بلند کرده بودند و امید مغفرت داشتند، گوشه گوشه صحن‌ها پرشده بود از دل عاشق شکسته اما امیدوار؛ برخی زائر بودند برخی خادم، خادم‌های دهه هشتادی کنار خادم‌های ریش‌سفید برای خدمت به عزاداران و شب‌زنده‌داران از هم سبقت می‌گرفتند.


صفای محل شب‌زنده‌داری و عزاداری شب شهادت حضرت علی علیه‌السلام با حضور پیکر شهید مدافع حرم سید احمد حسینی حال و هوای دیگری گرفت، گویی فرشتگان بر زمین جمکران هبوط‌کرده و تابوت شهید را همراهی می‌کنند، نام زینب سلام‌الله علیها که برده می‌شود بغض‌های نشکسته نیز می‌شکند دل‌ها هوای بین‌الحرمین می‌کند.


چقدر زیبا بود مسجد مقدس جمکران با آن عزاداران و شب‌زنده‌داران و با همه خادم‌ها و‌ زائرانش و عطر غریبی کوچه‌های شام که با پیکر شهید مدافع حرم در فضا پیچید.



 
http://qomefarda.ir/41370
اخبار مرتبط

نظرات شما