با پیام آیت الله نوری همدانی؛

همایش بین المللی مهدویت و انتظار در قم برگزار شد

همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه‌ی آیت الله صافی گلپایگانی با پیام آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله نوری همدانی در پیام تصویری به این همایش با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و دانش فقهی، شهامت و اخلاص ایشان در دفاع از مکتب تشیع گفت: این عالم ربانی در مبارزه با فرق انحرافی نیز اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند و کتاب منتخب الاثر فی امام ثانی عشر این عالم ربانی کتابی جامع و دارای محتوای کامل در عرصه مهدویت است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم در این همایش کتاب منتخب الاثر را از آثار فاخر و معنوی حوزه‌های علمیه در یکصد سال اخیر و دارای وجهه کلامی و حدیثی برشمرد و افزود: این کتاب به سبب جایگاه نویسنده‌ی اثر به لحاظ اخلاقی، علمی، اجتهادی و حوزوی دارای ارزش بالا و قابل اعتماد است.

وی نظم بخشی به احادیث و تبیین نقشه جامع مهدویت را از دیگر ویژگی‌های بارز این اثر الله صافی گلپایگانی برشمرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نگاه تمدنی به اسلام که می‌تواند علاوه بر حیات و کنشگری با سایر تمدن‌ها نیز مواجهه داشته باشد از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی بود.

در این همایش از آثار و مقالات پژوهشی محققان و پژوهشگران در زمینه اندیشه‌های مهدوی و مبانی انتظار از دیدگاه آیت الله صافی گلپایگانی رونمایی شد.

علاوه بر ۱۶ کرسی علمی در یک سال گذشته، ۱۱۲ مقاله از اساتید و پژوهشگران به دبیرخانه این همای ارسال شد. همچنین در کمیسیون‌های تخصصی این همایش علاوه بر بررسی آثار مهدوی مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، مبانی مهدویت و انتظار، شاخصه‌های جامعه منتظر و ویژگی‌های منتظران در اندیشه‌ی این عالم ربانی تبیین شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42099
اخبار مرتبط

نظرات شما