پس از انتنقاد به اردوی مشترک با عراق؛

مربی تیم ملی کاراته به انتقادات درباره اردوی مشترک با عراق واکنش نشان داد

مربی تیم ملی کاراته گفت: برگزاری اردوی مشترک ایران و عراق می‌تواند استارت خوبی برای برگزاری اردوی مشترک کشورهای همسایه با ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی احمدی پس از پایان چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته با اشاره به شرایط آمادگی نفرات حاضر در اردوی تیم ملی اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده، ما چهار مرحله اردوی آماده سازی را پشت سرهم گذاشتیم، خوشبختانه روند خوبی را در اردوها داشتیم، بچه ها از لحاظ بدنی شرایط خوبی را داشتند و بازیکنان جوان در کنار باتجربه ها حضور دارند و کسب تجربه میکنند. فعلا شرایط خوبی را داریم و به زودی مرحله پنجم اردوها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاراته ایران سال پرترافیکی را پیش رو دارد و برنامه کادرفنی تیم ملی برای حضور در ۳ رویداد مهم و سخت پیش روچه خواهد بود بیان داشت: واقعا کاراته ایران در سال ۱۴۰۲ سال بسیار سختی را پیش رو دارد. حضور در قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان از جمله مسابقات مهم کاراته ایران است. متاسفانه ما موفق نشدیم در مسابقات لیگ جهانی مراکش و ژاپن حضور داشته باشیم اما رقبای ما در این مسابقات شرکت کرده اند. در هر صورت ما باید تلاش کنیم ملی پوشان را برای حضور در این مسابقات پیش رو از لحاظ فنی، روحی و روانی در شرایط خوبی قرار بدهیم. تمام تلاش ما این است که با اوج آمادگی در مسابقات پیش رو حضور داشته باشیم تا در این مدت که یک مقدار ناکامی داشتیم را جبران کنیم و دوباره کاراته ایران در آسیا و جهان آقایی کند.

مربی تیم ملی کاراته با اشاره به اینکه برخی از مربیان به برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی عراق انتقاد کرده اند، گفت: سال گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک ایران و عراق توافق نامه ای امضا کردند تا در رشته های ورزشی همکاری های بیشتری داشته باشند و اردوی مشترکی را در رشته های مختلف در ایران برگزار کنند. در راستای همین توافق نامه قرار است به زودی تیم ملی عراق وارد تهران شود و اردوی مشترکی با تیم ملی کاراته ایران داشته باشد. از نظر من حضور تیم ملی کاراته عراق در ایران اتفاق خوبی است. برای این صحبت هایم دلیل دارم. این انتفادها که برخی از دوستان مطرح کرده اند منصفانه نیست و به دور از رفتار ورزشی است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی ایران و عراق تاکید داشت: حضور عراق در ایران هیچ سودی برای کاراته ایران از لحاظ فنی ندارد. اتفاقا برای عراقی ها بسیار مهم است که با کاراته کاهای ایران تمرین مشترک داشته باشند. آنها از کاراته ایران الگو برداری می کنند. ما باید از زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم. نکته اول اینکه وقتی کاراته ایران چندین بار قهرمان آسیا و جهان شده، اتفاق بزرگی در دنیا رقم خورده است، در واقع این اردوی مشترک می تواند استارت خوبی باشد تا کشورهای همسایه برای برگزاری اردوی مشترک با ایران درخواست بدهند، ما با این روند می توانیم در ایران کمپ بین المللی بزنیم و حتی کشورهای صاحب سبک نیز به ایران سفر کنند. ما نباید تک بعدی به این اردوی مشترک نگاه کنیم. سوال من از منتقدان این است که آیا فراموش کرده ایم که یک زمانی برای برگزاری اردوی مشترک از کشورهای صاحب نام درخواست برگزاری اردوی مشترک میکردیم و آنها قبول میکردند؟ خوب حالا چه ایرادی دارد که کاراته عراق با تمرین کردن در کنار ما قوی شود؟ این موضوع برای ما بسیار بار ارزش است، چرا که با این روند درخواست برای برگزاری اردوی مشترک در ایران زیاد می شود و ما به یک پایگاه قهرمانی در آسیا تبدیل می شویم. امیدوارم که این اتفاق بزرگ یک روزی برای کاراته ایران که آقای آسیا و جهان است رقم بخورد. ترس از قوی شدن کشورهای آسیایی اتفاقا کاراته ما را ضعیف می کند، اتفاقا باید کاری کنیم که کاراته در آسیا قوی شود، چرا که با این تصمیم ما برای قوی شدن تلاش بیشتری میکنیم.

احمدی  با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: باید از مربیان سازنده تمام استان ها تشکر کنم. در اردوی تیم ملی ما جوانان خوبی را داریم که از استان های مختلف حضور پیدا کرده اند. امیدوارم که ۳۰ خردادماه در انتخابی تیم ملی اتفاقات خوبی رقم بخورد. چون واقعا هیچ کدام از بازیکنان حاشیه امنیت ندارند. این مسابقات شفاف برگزاری خواهد شد و هرکسی حقش باشد به مسابقات پیش رو اعزام خواهد شد.نباید فراموش کنیم که مسابقات آسیایی مالزی محک خوبی برای ملی پوشان خواهد بود.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/42931
اخبار مرتبط

نظرات شما