پارادوومیدانی قهرمانی جهان؛

پارادوومیدانی ایران چهاردهم شد

کاروان پارادوومیدانی ایران در رده چهاردهم رقابت‌های قهرمانی جهان در پاریس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان شب گذشته و پس از ۹ روز رقابت ورزشکاران در استادیوم شارلتی شهر پاریس به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات هزار و ۲۰۶ ورزشکار از ۱۰۳ کشور حضور داشتند که هر دو عدد نسبت به دوره قبل با کاهش مواجه شده بودند، چرا که در مسابقات ۲۰۱۹ امارات هزار و ۳۶۵ ورزشکار از ۱۱۷ کشور با هم رقابت کردند.

کاروان ایران که در سال ۲۰۱۹ با ۱۷ ورزشکار شرکت کرده بود، برای دهمین دوره در پاریس با ۱۸ ورزشکار اعزام شد که حاصل تلاش آنها چهار مدال طلا، شش نقره، دو برنز و مجموع ۱۲ مدال بود.

کسب این تعداد مدال باعث شد تا ایران در رده چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها قرار بگیرد. تیم کشورمان در دوره قبلی با سه مدال طلا، چهار نقره، چهار برنز و مجموع ۱۱ مدال در رده دوازدهم ایستاده بود که این مسئله نشان می‌دهد پارادوومیدانی‌کاران ایران با وجود کسب مدال بیشتر در مسابقات ۲۰۲۳ پاریس، با سقوطه دو پله‌ای نسبت به ۲۰۱۹ امارات مواجه شده‌اند.

در مسابقات پارادوومیدانی قهرمای جهان ۲۰۲۳ در پاریس، تیم چین با ۱۶ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۱۳ برنز در رده نخست جدول توزیع مدال‌ها ایستاد، برزیل با ۱۴ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۲۰ برنز دوم شد و آمریکا با ۱۰ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۵ برنز به مقام سوم دست یافت. همچنین بریتانیا، اوکراین، سوئیس، تونس، ازبکستان، کلمبیا، لهستان، ایتالیا و تایلند (رتبه مشترک یازدهمی) و آلمان بالاتر از ایران قرار گرفتند و رتبه‌های چهارم تا سیزدهم را به خود اختصاص دادند.

نکته مهم در این مسابقات موضوع توزیع سهمیه‌های المپیک بود و ملی‌پوشان ایران نیز موفق به کسب ۱۶ سهمیه شدند که قابل قبول به نظر می‌رسد، هر چند که در برخی مواد، ورزشکاران سایر کشورها عملکرد بسیار خوبی داشتند و رکوردهای خوبی به ثبت رساندند که این موضوع می‌تواند یک زنگ خطر در آستانه بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو و همچنین پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/43908
اخبار مرتبط

نظرات شما