عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت محمد (ص) در قیامت دست عزاداران و زائران امام حسین (ع) را خواهند گرفت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در سخت‌ترین لحظات قیامت دست عزاداران و زائران امام حسین (ع) را خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله فاضل لنکرانی بعدازظهر پنج شنبه در مراسم تقدیر از پیر غلامان حسینی که به همت هیئت فرهنگی مذهبی دخیل العباس (ع) قم در منطقه تولیددارو در قم برگزار شد؛ اظهار داشت: این جلسه باشکوه که به همت برادران قمی عزادار تشکیل شده است یک الگو و نمونه خوب از عزاداری است که بیش از دو دهه استمرار داشته است.

وی به اهمیت عزاداری در رثای سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) به زائران و عزاداران امام حسین (ع) وعده داده‌اند که در سخت‌ترین لحظات قیامت دست عزاداران و زائران امام حسین (ع) را خواهند گرفت.

آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: در روایتی از امام باقر (ع) آمده است که روزی پیامبر وارد منزل حضرت علی (ع) می‌شوند، منزلی که حسن و حسین در آن بودند، حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) شیر و خرمایی که شخصی برای آن‌ها هدیه آورده بود را به ایشان دادند تا میل کنند و سپس پیغمبر خدا (ص) در گوشه‌ای از خانه به اقامه نماز پرداختند، در سجده آخر این قدر گریه کرده و اشک ریختند که مایه تعجب حضرت امیرالمؤمنین (ع) و افراد خانه می‌شود در این میان امام علی (ع) به دلیل عظمت چیزی نگفتند؛ اما امام حسین (ع) جلو رفته و فرمودند: یا جدا وقتی وارد خانه ما شدی گویی سرور عالم وارد خانه شد؛ اما وقتی گریستی در سجده همه غم‌ها ما را گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه این روایت آمده است که امام حسین (ع) دلیل گریه را از نبی مکرم اسلام (ص) می‌پرسند و ایشان می‌فرمایند: فرزندم در سجده آخر جبرئیل وارد شد و بیان داشت که همه افراد خانه شهید خواهند شد و در این میان حسین جان بعد از شهادت تو گروه‌های زیادی عزادارت هستند، من در برابر آن‌ها وظیفه دارم، من باید قیامت به فریاد آن‌ها برسم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: این اتفاقات رخ داد تا دین باقی بماند، نماز باقی بماند و باید اسلام زنده نگه داشته شود.

وی به حرکت کاروان اسرا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: حرکت این کاروان یکی از ابتکارات عزاداران حسینی در قم است که نشان می‌دهد قمی‌ها همواره پیشتاز بوده و هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: بنده نیز به نوبه خودم از هیئت دخیل العباس تشکر می‌کنم که در این سال‌های متمادی همواره یاد و خاطره امام حسین (ع) را زنده نگه داشته‌اند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44324
اخبار مرتبط

نظرات شما