افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر؛

کاهش ۱۴ درصدی آسیب های شغلی در سال گذشته

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱۴ درصدی آسیب های شغلی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حوادث شغلی به آن دسته از حوادثی گفته می شود که فرد حین انجام کار یا مرتبط با آن در داخل یا خارج از محل فعالیت خود دچار جراحت, بیماری, صدمه یا فوت می شود.

در سال‌های گذشته آمار حوادث و سوانح ناشی از کار در کشور مطلوب نبود است و در برخی سال ها روند افزایشی داشته است.

 کارشناسان معتقدند که حوادث در حوزه ساختمان بیشترین آمار از تلفات نیروی کار را به خود اختصاص می دهد. آنطور که آمارها می گوید بیش از 50 درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد و در وقوع بیش از 80 درصد حوادث کار, عامل انسانی نقش موثری دارد.

 احمد رضا پرنده ، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی درباره حوادث شغلی ناشی از کار گفت: در سال 1401 آسیب های شغلی در مقایسه با سال 1400 به میزان 14 درصد کاهش یافته است .

وی افزود: میزان آسیب های شغلی منجر به فوت نیز در سال 1401 به نسبت یک سال قبل بیانگر کاهش 11 درصدی این حوادث است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  در راستای اجرای برنامه ملی پیشگیری از حوادث ناشی از کار  وارتقا ایمنی در بخش ساختمان، در تمامی کلان شهرهای کشور تیم ویژه بازرسی کار برای  بازرسی ایمنی از کارگاه های ساختمانی تشکیل شده است.

وی افزود: بازرسان کار در تمام شهرهای کشور از کارگاه های پرخطر از جمله کارگاه های ساختمانی بازرسی می کنند.

پرنده کاهش حوادث ناشی از کار، افزایش 20 درصدی کمیته های حفاظت  و ایمنی در کارگاه ها و افزایش 50درصدی بازرسی از کارگاه های پرخطر را از برنامه های تحولی اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور برشمرد.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44517
اخبار مرتبط

نظرات شما