مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قم خبر داد:

۵۷ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج تأمین اجتماعی قم

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۵۷ میلیارد تومان جهت درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی قم هزینه شده است.

سید مهدی محصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: تداوم روند اجرای موفق طرح کامل نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم به ۹۹.۴ درصد رسیده است.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد: طرح حفاظت مالی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال به‌منظور پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران سالمند بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی با موفقیت اجرا شده است و بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال تأمین اجتماعی برای بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی کاملاً به‌صورت رایگان پذیرش می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۴ پرونده و بیش از ۹ میلیارد تومان جهت درمان این قشر از بیمه‌شدگان پرداخت شده است همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۲۴۱ پرونده تشکیل و حدود ۳ میلیارد تومان برای این قشر از بیمه‌شدگان هزینه شده است.
محصل اضافه کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۵۷ میلیارد تومان جهت درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است که بیش از ۳۹ میلیارد تومان آن در بخش دارو، بیش از ۱۴ میلیارد تومان آن در بخش دیالیز، بیش از ۴ میلیارد تومان در بخش رادیوتراپی و حدود ۸۹ میلیون تومان جهت پاراکلینیک بیماران خاص هزینه شده است.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قم عنوان داشت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲ هزار و ۵۹ پرونده ناباروری تشکیل شده و حدود ۴ میلیارد تومان جهت درمان زوج‌های نابارور بیمه شده تأمین اجتماعی هزینه شده است، همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۴۳۰ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شده و بیش از ۷۶۷ میلیون تومان جهت درمان این افراد هزینه شده است.
محصل ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۳۱۷ پرونده تشکیل و حدود ۶۰۰ میلیون تومان از محل هزینه درمان خارج از تعهدات سازمان به بیماران پرداخت شده است، میزان پرداخت هزینه درمان بیمه‌شدگان در مراکز طرف قرارداد از ۵۰۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۴۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش‌یافته است.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قم بیان داشت: میزان ارائه خدمات به بیماران سرپایی در درمان غیرمستقیم از حدود ۵ میلیون و ۸۶۳ مراجعه در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷ میلیون مراجعه در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44927
اخبار مرتبط

نظرات شما