فرمانده سپاه قم خبر داد:

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه برنامه‌های متنوع در قالب  ۲۹۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد، گفت: رژه نیروهای مسلح استان قم صبح روز ۳۱ شهریور مقابل باب القبله مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار محمدرضا موحد در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح، ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام جشن ملی خوبی برگزار خواهد شد اظهار داشت: نیازمند بازیابی دوران باشکوه دفاع مقدس هستیم تا باتکیه‌بر آن زندگی امروزوفردا را بسازیم باید قصه‌های آن دوران را برای نسل جدید گفت شود تا تبدیل به باور و اعتمادبه‌نفس شود؛ زیرا جنگ حق و باطل تا ظهور امام‌زمان (عج) ادامه دارد‌.
فرمانده سپاه قم افزود: سبک مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس باید برای جوانان بیان شود تا قله‌های جدید را فتح کنند مقام معظم رهبری بارها به مدیریت جهادی تأکید داشتند، زیرا مقاومت برای این ملت آزادانه و منطبق بر آرمان این ملت است.
دبیر کمیته نیروهای مسلح استان قم ادامه داد: دفاع مقدس‌نمایش واقعی میدان ایستادگی یک ملت تنها و مظلوم در برابر تمام قدرت‌های جهانی بود که باتکیه‌بر ولایت‌فقیه در مقابل امپراتوری جهان پیروز شد، امروز کشورهای مستضعف و آزادی‌خواهان جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی محور مقاومت را تشکیل دادند.
وی افزود: دفاع مقدس جهان را به این باور رساند که می‌توان در برابر ائتلاف زورگویان جهان ایستادگی کرد اکنون اسرائیل توان مقابله با محور مقاومت را ندارد و روزبه‌روز به افول است، امروز کرانه باختری مسلح شده و هر روز عملیات علیه رژیم اسرائیل انجام می‌شود و چنان گرفتار شدند که قابل‌بازگشت نیست.
موحد گفت: برای دشمنان ثابت شده که ایران از طریق راهبردهای کنترل بیرونی قابل‌مهار نیست از جمله تلاش کردند ایران دچار انزوای سیاسی شود و ایران در عالم تنها بماند؛ اما تحولات اخیر نشان داد تأثیر ایران در بحران‌های منطقه و جهان قابل کتمان نیست همسایگان و‌ کشورهای منطقه به دنبال ارتباط با ایران هستند مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و نیازمند حرکت جهادی است.
فرمانده سپاه قم تصریح کرد: هر زمان تهدید علیه ما ایجاد شد فرصت پیدا کردیم علیه آن عملیات انجام دهیم ما از نردبان تهدیدات بالا رفتیم، دنیای کفر نمی‌تواند متوجه شود که ما راه خود را از میان همان مشکلات پیدا کردیم.
دبیر کمیته نیروهای مسلح استان قم خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه، مردم، درایت فرماندهان جنگ و شیوه و سبک مدیریت جنگ از عوامل مهم پیروزی در دفاع مقدس بود.
فرمانده سپاه قم اظهار کرد: ۲۹۰ عنوان برنامه توسط رده‌های سپاه و بسیج که برخی با مشارکت سایر نیروهای مسلح است در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که افتتاح آن در روز اول هفته دفاع مقدس دیدار ویدئوکنفرانسی با رهبر انقلاب خواهد بود.
وی افزود: اولین برنامه رژه مشترک نیروهای مسلح است که در ۳۱ شهریور در محوطه مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس به‌صورت متنوع و مفید برگزار خواهد شد، بازدید از صبح تا غروب برای دانش‌آموزان خواهد بود و عموم بعد از نماز مغرب و عشا می‌توانند حضور پیدا کنند.
دبیر کمیته نیروهای مسلح تأکید کرد: اجرای تئاتر، اجرای رزمایش والفجر ۱۰، پاتوق کتاب شهدا، بازی‌های ایرانی‌اسلامی برای کودکان، جاده انقلاب، غرفه‌های دستاوردهای انقلاب، نمایشگاه جنگ‌افزارهای نظامی از جمله برنامه‌های اجرایی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس خواهد بود.
موحد عنوان داشت: نواختن زنگ‌مقاومت، برگزار مراسم مهمانی لاله‌ها و غباری مزار شهدا، رزمایش فرهنگی رهروان شهدا که ۳ هزار خانواده شهدا مورد تکریم قرار خواهند گرفت، جشنواره ملی فیلم ۱۷ که ۶۰ مستند تهیه شده، همایش نقش بانوان در دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، پاسداشت روز سرباز، اعزام فرماندهان به مدارس، دانشگاه، مساجد و‌ ادارات، پویش هفته دفاع مقدس، یادواره‌های شهدا و آبروی محله، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.
فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه بسیج سازندگی قم ۸ پروژه آب‌رسانی به روستاهای قم را در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد کرد گفت: شروع اجرای عملیات اجرای ۲ هزار واحد مسکن ملی، افتتاح مرکز آموزش و توانمندی بسیج سازندگی،  افتتاح ۱۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، مرمت منازل محرومین، فعالیت‌های پزشکی، عمرانی، فرهنگی و توزیع لوازم‌التحریر از طرف شهدا به خانواده نیازمندان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.
موحد در پاسخ به این سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص اینکه آیا تئاتر و سرود خیابانی اجرا خواهد شد و مستندهای ساخته شده در چه بستری منتشر خواهد شد، گفت: اجرای تئاتر خیابانی جز برنامه‌ها هفته دفاع مقدس خواهد بود و مستندهای ساخته شده بعد از جشنواره در بسترهای مختلف از جمله صداوسیما و همچنین در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر ارگان‌ها اکران خواهد شد.
همچنین فرمانده سپاه قم در پاسخ به این سؤال که چرا همه دستاوردهای سپاه در سال‌های اخیر رسانه‌ای نمی‌شود گفت: قبول داریم این ضعف است که نمی‌توان همه دستاوردها را به نمایش گذاشت امسال ۲ غرفه برای معرفی فعالیت‌های بسیج سازندگی در نمایشگاه هفته دفاع مقدی وجود دارد، البته این ضعف دولت هم است که خدمات خود را به‌صورت کامل و جامع انعکاس نمی‌دهد، همین پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور توسط بسیج سازندگی قم انجام شد که به گفته دولت از توان آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه خارج بود؛ اما خدمت بزرگی است که در حال انجام است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45265
اخبار مرتبط

نظرات شما