مهم و باورنکردنی؛

باخت ۲۰ میلیاردی لوکادیا به پرسپولیس

دادگاه فیفا حکم پرونده یورگن لوکادیا را به سود پرسپولیس صادر کرد: ۳۲۵ هزار دلار جریمه و متعاقب آن ۶ ماه محرومیت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، باشگاه پرسپولیس موفق شد با اقدام حقوقی یورگن لوکادیا را در دادگاه فیفا محکوم کند و حالا این بازیکن ملزم به پرداخت بیش از ۳۰۰ هزار دلار به پرسپولیس خواهد بود.

یورگن لوکادیا که فصل گذشته به‌صورت ناگهانی اردوی سرخ‌پوشان را ترک کرد، با شکایت پرسپولیس مواجه شد و در عین حال از این باشگاه به فیفا شکایت کرد؛ اما در نهایت پرونده کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال باعث شد تا حکم نهایی به سود سرخ‌پوشان صادر شود.

نکته مهم این‌که پرسپولیس حالا توانسته تضمین جالبی هم برای پرداخت این پول بگیرد و در صورتی که لوکادیا نتواند رقم بدهی را پرداخت کند، باشگاه کانگژو و خود این بازیکن دچار محرومیتی سنگین خواهند شد و حتی ممکن است حکم سنگین‌تری هم به دست این بازیکن و باشگاهش برسد.

این بخشی از حکم این پرونده است:

*در بند یک حکم آمده است که بخشی از شکایت باشگاه به‌عنوان خواهان پذیرفته شده است.

*در بند دو تصریح شده است که یورگن لوکادیا محکوم و ملزم به پرداخت ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار به‌عنوان جریمه نقض قرارداد بدون دلیل موجه هستند که باید به حساب باشگاه واریز شود.

*در بند سه نیز آمده است که خوانده دو یعنی باشگاه چینی کانگژو که لوکادیا هم‌اکنون در آن توپ می‌زند، به‌صورت تضامنی، نسبت به پرداخت این مبلغ به باشگاه پرسپولیس، مسئولیت دارد.

*اگر تا ۴۵ روز آینده یورگن لوکادیا رقم ۳۲۴ هزار دلار را که معادل چیزی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است، به حساب پرسپولیس پرداخت نکند، محکومیت بعدی در انتظار مهاجم هلندی است:

*خوانده یک (لوکادیا) به‌مدت ۶ ماه و تا زمان پرداخت مبلغ از فعالیت‌های فوتبالی محروم خواهد بود.

*خوانده دو (باشگاه کانگژو) که به‌صورت تضامنی در پرداخت این مبلغ مسئولیت دارد، به‌مدت سه پنجره نقل و انتقالاتی پیوسته و تا زمان واریز مبلغ مذکور محروم خواهد بود.

*در پایان این مدت ۶ ماه و سه پنجره نقل و انتقالاتی، چنان‌که مبلغ به حساب باشگاه پرسپولیس واریز نشده باشد، پرونده برای اخذ تصمیم و تنبیهات بیشتر به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده خواهد شد.


این یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بردهای حقوقی تاریخ باشگاه بعد از محکومیت النصر در دادگاه فیفا و CAS است که بار مالی نیز بر دوش یورگن لوکادیا خواهد بود که می‌تواند بخشی از بدهی سرخ‌پوشان را تأمین کند.

شاید بسیاری انتظار داشتند که پرسپولیس در این پرونده محکوم شود؛ اما تیم امور بین‌الملل قرمزها این پیروزی بزرگ را رقم زد که جای تحسین بسیاری خواهد داشت.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/45569
اخبار مرتبط

نظرات شما