گزارشی از برگزاری سمینار بین‌المللی آموزش دفاع شخصی wosd در تهران؛

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است

سمینار بین‌المللی آموزش دفاع شخصی wosd در ایران، امروز جمعه 14 مهر با حضور مسئولان جودو و دفاع شخصی کشور در اردوگاه نشاط تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمینار بین‌المللی آموزش دفاع شخصی wosd در ایران،  روز جمعه 14 مهر با حضورپیمان ترکاشوند رئیس هیات جودو و دفاع شخصی استان تهران، عباس جباریان نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی WOSD در ایران و سایر مسئولان جودو و دفاع شخصی کشور در اردوگاه نشاط تهران برگزار شد. 

از ویژگی های این مراسم، حضور مستعدان این رشته از سراسر کشور و همچنین حضور آنلاین و به صورت برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با  استاد "کانچو آنتونیو لاسالاندارا" رئیس سازمان جهانی دفاع شخصی W.O.S.D  از کشور ایتالیا بود که ریاست جهانی این رشته ورزشی را دارد و ارتباط زنده و به صورت ویدئو کنفرانسی، با وی برقرار شد.

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است

شرکت کنندگان از سطح کشور که در این برنامه حضور داشتند و همچنین روسای دفاع شخصی W.O.S.D از استان های مختلف در این همایش، با آموزش های این استاد آشنا شدند؛ همچنین از نفرات برگزیده هم تجلیل به عمل آمد.

هدف از برگزاری این سمینار، ترویج ورزش دفاع شخصی بر مبنای قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و اخلاق و منش پهلوانی بود که با حضور این اساتید و مربیان و پیشکسوتان دفاع شخصی در کشور برگزار شد که برگزاری آن را باید به فال نیک گرفت. 

معرفی زبان فارسی و لباس ورزشی ایرانی از طریق رشته دفاع شخصی به جهان

عباس جباریان نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی WOSD در ایران، در این همایش بزرگ با اشاره به اثرگذار بودن کارهای تیمی گفت: در آینده نزدیک در دفاع شخصی نتایج خوبی را کسب می‌کنیم و دستاوردهایی را خواهیم داشت که با دفاع شخصی، می‌توانیم علم، فرهنگ و ادابمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم زیرا ما علاوه بر زبان دیپلماسی، زبان هنر و ورزش هم داریم.

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است

وی با عرض ارادات به تمامی ورزشکاران افزود: ما تمام تلاشمان را در این سبک کردیم تا ورزشکارانمان در هر شهری در بهترین شرایط از فضا، مدرس و علم دفاع شخصی استفاده کنند و به افراد دیگر هم این مهارت را انتقال بدهند.

جباریان با معرفی سازمان دفاع شخصی wost خاطرنشان کرد: این سازمان تنها سازمان دولتی است که فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کرده و تمام سعی بر این بوده که این سبک را به صورت تشکیلاتی ثبت کند و چارت سازمانی خانم و اقا داشته باشد؛ در این سبک به پیشکسوتان این رشته نیز توجه بسیاری شده و در کنار هئیت رئیسه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما در جلب توجه سازمان جهانی در دفاع شخصی به پیشرفتی رسیده ایم که اگر کشوری همچون چین درخواست گرفتن تصمیمات جهت برگزاری مسابقات آسیا در رشته دفاع شخصی کند، ابتدا بایرمجوز ایران را کسب کند.همانطور که با ورزش کاراته، زبان ژاپنی و احکام و لباسشان و همچنین رشته تکواندو نیز زبان کره‌ای و در رشته وشو نیز زبان چینی به جهانیان منتقل شد، ما نیز با دفاع شخصی زبان فارسی و لباس ایرانی و سلاح ایرانی یعنی چوب‌دستی را که از زمان رومیان تا کنون در مبارزات در دست جنگجویان و ورزشکاران بوده را به جهانیان می‌شناسانیم.

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است

بنیانگذار سبک دفاع شخصی با معرفی سازمان جهانی و سبک‌ها و سیستم‌های ورزشی خارج از کشور در این سبک گفت: آقای کانچو آنتونیو لاسالاندارا رئیس سازمان جهانی دفاع شخصی W.O.S.D ، قهرمان جهان بوده و مربی سلبریتی‌ها و گارد سلطنتی است و ۴ مدرک دکتری داشته و مسلط به چند زبان است که بسیار فعال و بااخلاق است که از وی درخواست نمایندگی کرده بودیم و مجوز ما در فدراسیون جمهوری اسلامی ایران صادر شد و فعالیتمان از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در شروع کار تلاش کردیم در فضای مجازی و تشکیلاتمون قوی جلو برویم.

جباریان با اشاره به وجود مرام‌نامه در این سبک یادآور شد: در واقع اخلاق‌مداری در این سبک اولویت ماست و هدف و ماموریتمان مشترک است و البته توسعه منابع انسانی در سبک دفاع شخصی از مباحث با اهمیت است که در تلاشیم با شناساندن این سبک در بعد جهانی و کشوری، منابع انسانی را توسعه دهیم.

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است

پیمان ترکاشوند رئیس هیات جودو و دفاع شخصی استان تهران نیز در این سمینار بین المللی با اشاره به جهانی کردن ورزش دفاع شخصی گفت: سال ۱۳۹۲ در وزارت ورزش کارگروهی برای آوردن رشته دفاع شخصی در زیرمجموعه فدراسیون جودو تشکیل شد که در همان زمان به صورت رسمی کار را شروع کردیم و در سا‌ل‌های ۹۵ و ۹۸ نیز نامه‌ای به تمام فدراسیون‌های رزمی برای پذیرش دفاع شخصی به عنوان زیرمجموعه جود ابلاغ شد.

ورزش دفاع شخصی در سطح جهان با نام ایران شناخته شده است
 
وی ادامه داد: در دفتر هیئت رئیسه استان تهران حکم‌های می‌آید که شکیل‌تر است اما اعتبار قانونی ندارد اما ۵ یا ۶ سبک زیبا که یکی از آنها wost است به صورت رسمی زیر مجموعه فدراسیون جودو است که اولین ورزش المپیکی ما نیز محسوب می‌شود.
رئیس هیئت جودوی استان تهران با اشاره به نشر فرهنگ ایرانی از طریق ورزش عنوان کرد: با هیچ جنگ و بمب اتمی نمی‌توانیم فرهنگمان را به جهانیان منتقل کنیم اما با ورزش می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از سبک ‌دفاع شخصی برای برگزاری مسابقات یادآور شد:  ما ۵ آبان ماه برای اولین بار دفاع شخصی دختران در رده نوجوانان و جوانان را در تهران برگزار می‌کنیم.

ترکاشوند در پایان افزود: من عکس‌های سمینار پارسال را مشاهده کردم و تحولات امسال را دیدم؛ به امید خدا سال بعد سالن همایش صدا و سیما را هماهنگ می‌کنیم، ما با تمام تلاش این ورزش را وارد ایران و ثبت کردیم و توانستیم در دفاع شخصی، ورزشکاران را به ۱۰ هزار نفر برسانیم و آن را در نهایت به ۱۰۰ هزار نفر در آینده می‌رسانیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45608
اخبار مرتبط

نظرات شما