برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم تشریح شد؛

از حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه تا بازدید رایگان از موزه فاطمی

برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم  در نشست خبری با حضور مدیران حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشریح شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان اداری حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: مردم شهر قم با محوریت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) بیش از دو دهه است که روز ورود حضرت معصومه (س) به قم را با برگزاری کاروان نمادین گرامی می‌دارند.
 مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان داشت: مردم در کنار خادمان عشق و ارادت خود را به حضرت معصومه (س) نشان می‌دهند، کاروان نمادین ساعت ۸ صبح روز ۱۷ مهرماه با حضور همه اقشار از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند.
وی بیان داشت: یک کاروان نیز از محل زندگی حضرت معصومه (س) در میدان میر با حضور خادمان خواهر و بانوان به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت می‌کند و بعد از ورود مردم به حرم مطهر مراسم نقاره‌زنی، مدیحه‌سرایی و خطبه خوانی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه یک رسالت مشترک دارند که این شخصیت عزیز و‌ تأثیرگذار را بیشتر معرفی کنند و چهره حضرت معصومه (س) را در این ایام‌ بیشتر به جامعه و مردم معرفی کنند این بانو حق بزرگی بر گردن ما دارد، اگر امروز از اتفاقات جبهه مقاومت خوشحال هستیم یکی از تأثیرگذارترین‌ها برای این جبهه حضرت معصومه (س) است.
فلاحی اضافه کرد: موکب‌هایی در طول مسیر کاروان نمادین برای خدمت‌رسانی توسط مردم مستقر خواهند شد تا زمینه نشاط اجتماعی در این ایام فراهم شود، در این ایام موکب‌هایی از شهرهای مختلف در شهر قم حضور خواهند داشت.
همچنین هادی محمودنژاد در این نشست اظهار داشت: کاروان نمادین هر سال از همان محلی که حضرت معصومه (س) به قم ورود کردند با حضور خادمان و مردم برگزار می‌شود حرکت از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) به سمت حرم مطهر خواهد بود و بعد از ورود دسته شادی به حرم مراسم خطبه خوانی برگزار می‌شود.
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) بیان داشت: در این ایام ۷۴ برنامه در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد، در حوزه‌های سینمایی و هنری اتفاقات خوبی شروع شده و برخی‌ها  نیز به نتیجه رسیده و  از جمله سه‌شنبه پیش رو مستند سینمایی «اخت الرضا» رونمایی خواهد شد و چهارشنبه اکران آن در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه دختران سرزمین من در صحن پیامبر اعظم، نذر خدمت، اعزام کاروان سفیران کریمه به ۱۰ استان، پویش همسایه و حضور خادمان در ۶۰ مدرسه قم، رونمایی از کتاب‌های تولیدی آستان، نشست‌های علمی و پژوهشی، بازدید رایگان از موزه فاطمی در ایام ورود و حضور حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45629
اخبار مرتبط

نظرات شما