معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه خبر داد:

اجرای برنامه‌های شاد در ایام ورود حضرت معصومه به قم

  معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد در ایام ورود حضرت معصومه به قم برگزار می‌شود گفت: شعار محوری ایام معصومیه در «پناه اخت  الرضا اسوه عفاف  و جهاد تبیین»  انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​سید احمد مشرف در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان اداری حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم است و در این ایام برنامه‌های شاد و مفرح تا ۸ ربیع‌الثانی ولادت امام حسن عسکری برگزار خواهد شد و  از ۱۰ تا  ۱۲ ربیع‌الثانی برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: شعار محوری ایام معصومیه در «پناه اخت  الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین»  انتخاب شده است که برگرفته از نصوص روایات و رهنمون‌های مقام معظم رهبری است.
مشرف گفت: مراسم‌ها با حرکت کاروان شادی آغاز خواهد شد و مراسم ویژه برای کودکان، مراسم ویژه زائران خارجی، ویژه‌برنامه مکتب بانوی تمدن‌ساز در موزه فاطمی، تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی، جلسه نقد و بررسی کتاب شرح زندگی و زیارت حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.
مسئول ستاد برگزاری مراسم‌های آیینی افزود: همچنین برای ایام رحلت حضرت معصومه (س) از ۴ تا ۶ آبان برنامه‌هایی اجرا خواهد شد که با تعویض پرچم گنبد مراسم‌های عزاداری آغاز خواهد شد، در شب رحلت بعد از نماز مغرب و عشا مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحان برجسته برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: در این ایام با حضور هیأت‌های مذهبی در شبستان امام خمینی (ره) مراسم عزاداری برگزار خواهد شد همچنین شام شهادت حضرت معصومه (س) که هم‌زمان با شب جمعه است شمع گردانی با حضور خادمان برگزار خواهد شد.
مشرف تصریح کرد: در ایام معصومیه علاوه بر مراسم برای عموم زائران برنامه‌های ویژه‌ای برای عرب‌زبانان، اردو‌ زبانان و آذری‌زبان‌ها با حضور مداحان برجسته برگزار خواهد شد، محفل اجتماع حافظان قرآن کریم و دوره‌های آموزشی برای کارکنان دولتی از دیگر برنامه‌های این ایام است.
همچنین سهلانی روابط‌عمومی حرم مطهر در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا که آیا دستگاه‌های اجرایی قم در این ایام مشارکت دارند؟ گفت: همه دستگاه‌ها با محوریت حرم حضرت معصومه ( س) در این ایام پای‌کار هستند و برنامه‌ریزی از ماه‌های قبل انجام شده است اما نیاز است دستگاه‌های دیگر بیشتر حضور داشته باشند لازم به ذکر است شهرداری، استانداری، هلال‌احمر، مجموعه‌های خدمات‌رسان و امدادی، آموزش‌وپرورش، سپاه و نیروی انتظامی همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشتند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45630
اخبار مرتبط

نظرات شما