به لطف وزارت ورزش؛

صندلی ریاست والیبال خالی شد

با لغو مجمع فدراسیون والیبال و پایان دوره کاری محمدرضا داورزنی، صندلی ریاست فدراسیون والیبال بدون صاحب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، در روزی که توجهات معطوف به دو جدال ملی فوتبال ایران بود، والیبال به‌عنوان رشته پرافتخار ورزشی ایران که چندی پیش نخستین مدال طلای بازی‌های آسیا برای کاروان ورزش ایران را به دست آورد، با بی‌برنامگی و بی‌تفاوتی عجیب وزارت ورزش، مهم‌ترین رکن موفقیتش یعنی ثبات مدیریت خود را از دست داد و پس از ۳۴ سال بدون رئیس شد.

 این در حالی است اساسنامه مورد تأیید فدراسیون والیبال، سال گذشته به وزارت ورزش و جوانان جهت اقدامات مقتضی ارسال و پروسه نام‌نویسی در انتخابات این فدراسیون از چند ماه آغاز شد؛ اما وزارت ورزش و جوانان با عدم موافقت با برگزاری مجمع در زمان مشخص شده، موجب شد پس از ۳۴ سال (۱۷ سال یزدانی خرم+ ۱۷ سال داورزنی) والیبال بدون رئیس بماند.

 مشخص نیست علت این همه تعلل در برگزاری مجمع و رئیس فدراسیون از سوی وزارت ورزش چیست؛ اما مسئله مشخص این است که حرکت والیبال به سمت برنامه‌های مدون خود برای سال ۲۰۲۴ و مذاکره با مربیان صاحب‌نام دنیا به ناگهان متوقف شده است؛ موقعیتی که احتمالاً تبعات سنگینی برای این ورزش محبوب ایران خواهد داشت.

 لحظه‌به‌لحظه عواقب کار وزارت ورزش مبنی بر لغو مجمع فدراسیون برای انتخاب سرپرست نمایان‌تر می‌شود و معلوم نیست فدراسیون چه وضعیتی دارد.

 وضعیت به‌طوری است که به نظر می‌آید حالا، حالاها خبری از تعیین تکلیف فدراسیون والیبال از سوی وزارت ورزش نیست و این اتفاق می‌تواند فاجعه‌ای به نام عدم صعود به المپیک را رقم بزند.

 شاید وزارت ورزش این نظر را دارد که فرصت زیادی تا لیگ ملت‌های والیبال باقی‌مانده و به همین دلیل در انتخاب سرپرست تعلل می‌کند، ولی در اصل این نظر اشتباه است. تیم ملی والیبال ایران برای‌آنکه بتواند در لیگ ملت‌های والیبال در فصل ۲۰۲۴ عملکرد خوبی از خودنمایش بدهد در حال ازدست‌دادن زمان است. تیم ملی بدون سرمربی است و باتوجه‌به این وضعیت قطعاً مربیان خارجی باکیفیت اگر زمان زیادی را از دست بدهند برای حضور در تیم ملی تردید خواهند کرد و دوباره دست فدراسیون برای آوردن مربی خارجی بسته خواهد شد.

 بنا بر شواهد و قرائن توپ در زمین وزارت ورزش است و اگر هر چه سریع‌تر برای سرپرستی فدراسیون والیبال کاری نکند، احتمالاً در صورت عدم موفقیت تیم ملی انگشت انتقاد هواداران به‌سوی وزارت ورزش و شخص معاون و معاون او نشانه خواهد رفت.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/46181
اخبار مرتبط

نظرات شما