کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم اعلام کرد:

تداوم پایداری جو و پیش‌بینی آلودگی هوا در قم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: آسمان قم پس از یک هفته پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی، در پایان هفته ابری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »  به نقل از خبرگزاری فارس در قم، سعید اسماعیلی بیان کرد: بر مبنای تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی از امروز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ تا روز چهارشنبه، آسمان قم صاف و غبارِ صبحگاهی گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص کاهش کیفیت هوا در روزهای هفته‌ آتی، افزود: طی این مدت، شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در سطح استان و شهر قم مهیاست و کاهش کیفیت هوا نیز پیش‌بینی می‌شود.

اسماعیلی از آسمانی ابری در روزهای پایانی این هفته خبر داد و گفت: روز پنج‌شنبه، از پایداری هوا کاسته شده و آسمان قسمتی ابری، از اواخر وقت نیمه‌ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه، آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری و در برخی ساعات وزش باد، رخ خواهد داد. 

این کارشناس هواشناسی به نوسانات دمای قم در طول هفته آینده اشاره کرد و افزود: روند دما از روز شنبه تا روز جمعه در قیاس روزانه، نوسانات محدودی دارد و شب‌ها در مناطق مرتفع‌تر در ساعات کوتاهی دمای صفر درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه خواهیم کرد.

گفتنی است اداره کل هواشناسی استان قم در اطلاعیه‌ای به شهروندان توصیه کرده است که تردد غیرضروری را کاهش و از انجام حرکات ورزشی در فضای باز خودداری کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46334
اخبار مرتبط

نظرات شما