معاون اجتماعی سپاه استان قم مطرح کرد:

ساماندهی ۵۰۰ گروه مردمی آمر به معروف در قم

معاون اجتماعی سپاه استان قم از ساماندهی بیش از ۵۰۰ گروه مردمی آمر به معروف برای همگانی کردن فریضه امربه‌معروف و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: طرح میز مهربانی در پنج منطقه پر تردد قم، حرم مطهر و مسجد جمکران اجرا شده و افراد بسیاری در این طرح در فضایی صمیمی به رعایت حجاب و عفاف دعوت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی علی بابایی  اظهار کرد: بسیج طی یکسال گذشته بدون وقفه و مقتدرانه تمام تلاش خود را برای تحقق فراگیری و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان قم انجام داده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ گروه مردمی آمر به معروف و ۱۰۰ تیم ضابط قضایی بسیج در مأموریت‌های مرتبط با تحقق این فریضه الهی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان قم گفت: قرارگاه ۱۹ دی علاوه بر سازماندهی تیم‌های مختلف، نسبت به آموزش شبکه آمران به معروف مردمی با برگزاری آموزش‌های مختلف عمومی و تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری اقدام نموده است.
مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۹ دی استان قم تصریح کرد: قرارگاه ۱۹ دی در راستای ایجاد دغدغه عمومی میان عموم مردم، بیش از ۱۰۰ قسمت برنامه تلویزیونی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر تهیه کرده که بیشتر این برنامه‌ها از شبکه‌های استانی و ملی پخش شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح «آمر به معروف محله، مدرسه، صنف و دانشگاه خود باشیم» از یک سال و نیم گذشته تاکنون، عنوان کرد: بسیجیان و گروه‌های مردمی طی یک سال گذشته لحظه‌ای برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان قم کوتاهی نکرده و با قدرت نسبت به تحقق این موضوع مهم به صورت شبانه روزی تلاش کردند‌.
بابایی در ادامه به گزارش فعالیت‌های بسیج طی ماه مبارک رمضان در قالب طرح کریمه اهلبیت(س) اشاره کرد و گفت: در بوستان‌های مختلف شهر مراسم مذهبی و تلاوت قرآن با مشارکت گروه‌های مردمی دنبال شده است.
وی مطرح کرد: ساماندهی بیش از ۳۰ گروه از ناظرین فعال برای ثبت خودروهای کشف حجاب در ورودی‌های استان و داخل شهر قم با همکاری پلیس امنیت اخلاقی و ساماندهی ۳۰۰ تیم‌ امر به معروف در ۱۵ نقطه مهم و پرتردد استان و اجرای طرح تذکر لسانی از جمله اقدامات انجام شده در قرارگاه ۱۹ دی است.
بابایی از اجرای جلسات متعدد و هماهنگی برای آغاز طرح سالم‌سازی فضای ۶ بوستان‌ قم خبرداد و افزود: بیش از ۱۰۰ تیم آمر به معروف و ۵۰ تیم ضابط قضایی برای فعالیت در ۶ بوستان هدف سامان‌دهی شدند.
وی ادامه داد: بکارگیری بیش از ۱۰۰ تیم گشت رضویون بمنظور برقراری امنیت در سطح بوستان‌های هدف بصورت هر شب، اجرای سی شب برنامه محتوایی منظم و هدفمند با بکارگیری و همکاری گروه‌های مردمی، تبلیغی و بسیجی با پشتیبانی دفتر تبلیغات، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سپاه و اداره‌کل اوقاف در پنج بوستان از جمله اقدامات انجام شده است.
معاون اجتماعی سپاه استان قم تصریح کرد: طرح میز مهربانی نیز در پنج نقطه پرتردد استان قم، حرم و جمکران با بکارگیری ۵۰ تیم متخصص آمر به معروف از گروه‌های مردمی و بسیج با پشتیبانی سازمان تبلیغات اجرا شده است.
وی افزود: بیش از هزار و صد گزارش مردمی از شبکه محلی سجاد و بر اساس رصد میدانی نیروهای بسیج مبنی بر تخلفات و هنجار شکنی صنوف مختلف از جمله آتلیه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، البسه فروشی‌ها، مزون‌ها و ... و ارسال به نهادهای متولی برای برخورد پیگیری شده است‌.
بابایی عنوان کرد: فعالیت کافه گفت‌وگو اتوبوس به صورت هفتگی در مسجد مقدس جمکران، اجرای طرح دعوت دختران شل حجاب به دو کافه دخترانه قرارگاه در طول ماه مبارک رمضان و برگزاری کارگاه های هویت دخترانه از دیگر اقدامات انجام شده است.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/48353
اخبار مرتبط

نظرات شما