ارشد نظامی ارتش در قم:

ارتش در عملیات «وعده صادق» پشتیبان سپاه بود

ارشد نظامی آجا در قم گفت: در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد ارتش جمهوری اسلامی نیز مشارکت داشت، همواره نیروهای نظامی ایران همراه و پشتیبان هم هستند و این نشان از اقتدار و قدرت نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  ارتش مردان جمهوری اسلامی ایران از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری خود را به مردم و انقلاب مردم نشان داد و بعد از ورود حضرت امام خمینی (ره) بدون تعلل با معمار کبیر انقلاب اسلامی پیمان و عهد وفاداری بستند و در طول ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پای عهد و پیمان خود باقی ماندند.

در این ۴۵ سال امامین انقلاب نیز همواره پشتیبان ارتش بودند و حتی در بحبوحه جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که رئیس‌جمهور وقت بودند و  برای افزایش توان نظامی و علمی ارتش از این مجموعه حمایت می‌کردند، عملیات پیچیده‌ای توسط ارتش در طول دفاع مقدس رقم خورد که امروز در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس می‌شود به‌پاس همه جان‌فشانی‌های ارتشیان جمهوری اسلامی ایران روز ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری شده است.

با امیر نعمت محسنی زرین ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم و فرمانده پدافند هوایی قرارگاه حضرت معصومه (س) به گفتگو نشستیم.

عملیات «وعده صادق» غرورآفرین بود

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی به دنبال انحلال ارتش بودند تحلیل شما چیست؟


محسنی زرین: در ابتدا ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی جبهه مقاومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که علیه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی انجام شد را به همه آزادی‌خواهان جهان و ملت شریف ایران تبریک می‌گوییم، این عملیات همه جهان را مبهوت کرد و پاسخ محکمی به رژیم منحوس صهیونیستی بود، همچنین روز ارتش را به همه کارکنان و خانواده ارتشیان تبریک می‌گویم.

درایت امام خمینی عامل تداوم ارتش بود

درایت، حکمت و تصمیم حضرت امام خمینی (ره)  در بحبوحه‌های پیروزی انقلاب که بسیاری از معاندین و مخالفین ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال انحلال ارتش بودند با تصمیم بسیار محکم بر استحکام ارتش و حضور و وجود ارتش در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند، ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرموده حضرت امام به‌عنوان یک شجره طیبه ثمرات خودش را در  ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی بروز و ظهور داد و روزبه‌روز بر اقتدار نظامی و دفاعی کشور افزود و نتیجه حمایت و اعتماد امام خمینی (ره) را به‌خوبی به نمایش گذاشت.

چرا عده‌ای برای انحلال ارتشی که در پیروزی انقلاب اسلامی مردم نقش پررنگی داشت اصرار داشتند؟

محسنی زرین: در روزهایی که انقلاب اسلامی نوپا بود یکی از اهداف بدخواهان نظام خالی‌کردن توان‌های حمایتی و ستون‌های حمایتی نظام بود از جمله یکی از این ستون‌ها ارتش بود که سعی می‌کردند آن را متزلزل کرده و کاملاً آن را از بین ببرند تا اینکه خود انقلاب اسلامی متزلزل شود که با درایت حضرت امام خمینی (ره) این موضوع خنثی شد.

نقش ارتش در اوایل پیروزی انقلاب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

محسنی زرین: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اعتمادی که امامین انقلاب به این نهاد مقدس کرده بودند را حقیقتاً پاس داشته و برای این نظام و ملت جان‌فشانی کردند و با تمام توان خوش تمام‌قد در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند و از لحظه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش و افسران بسیار شجاع آن از جمله شهید قرنی شهید صیاد شیرازی شهید کلاه‌دوز و شهدای بزرگ دیگر از انقلاب اسلامی ایران و فعالیت‌های انقلابی پشتیبانی کردند.

ارتش همچنان پای‌کار ملت و نظام

 بسیاری از افسران ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بدنه ارتش، اهداف انقلاب اسلامی را نهادینه کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهید قرنی سکان‌دار ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

علی‌رغم مخالفت‌هایی که در خصوص فعالیت‌های شهید قرنی انجام شد از جمله مخالفت‌هایی که در گوشه و نقاط مختلف از جمله در جریان قائله کردستان، قائله گرگان، قائله اهواز و قائله آذربایجان انجام شد شهید قرنی نقشه این‌ها را نقش‌برآب کرد و باقدرت و اقتدار فتنه‌های علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کرد.

دشمنان تاب فعالیت‌های شهید قرنی را نداشتند و سرانجام توسط گروهک ضاله فرقان به شهادت رسید و نام وی به‌عنوان اولین شهید ترور انقلاب اسلامی ثبت شد.

چرا دشمن به دنبال ترور فرماندهان ارتشی بود که خودشان می‌خواستند منحل شود؟

محسنی زرین: فرماندهان ارتش جز این مردم و انقلاب بودند بعد از شهادت شهید قرنی فرماندهان بزرگ دیگر ارتش که برای این نظام، انقلاب و ملت جان‌فشانی می‌کردند در تیررس دشمنان قرار گرفتند از جمله شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که با تمام توان همراه با سایر هم‌رزمانش دو سال قبل جنگ تحمیلی و هشت سال در دوران جنگ تحمیلی و به فرموده مقام معظم رهبری به مدت ۱۰ سال کارنامه بسیار درخشانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران از خود به‌جای گذاشت.

دشمن تحمل جان‌فشانی فرماندهان ارتش را ندارد

 در تمام عملیات که در دوران دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام شد یا ارتش به‌صورت مستقیم در آن حضور داشت به‌صورت پشتیبانی هوایی و پشتیبانی نزدیک به هوای توسط پدافند هوایی و نیروی هوایی و نیروی دریایی انجام شد، دشمن تاب و تحمل این جان‌فشانی ارتش را نداشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه تلاشی در دوران دفاع مقدس فروگذار نکرد و تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس موید این جان‌فشانی‌ها است.

 ارتش در مسیر افزایش توان نظامی و دفاعی حرکت می‌کند

 بعد از پایان جنگ تحمیلی فعالیت ارتش چه تغییر کرد؟


محسنی زرین: بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش با تمام توان هم برای تقویت خود و هم برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران و حدود و ثغور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در اولویت اول در مقابله با استکبار جهانی از جمله آمریکای جنایت‌کار و رژیم منحوس صهیونیستی و سایر بدخواهانی که برای ین نظام نقشه می‌کشند ایستاده و روزبه‌روز خودش را تقویت کرده و به علوم دفاعی جدید دست پیدا کرده است.

ارتش پشتیبان عملیات «وعده صادق» بود

در عملیات اخیر به نام «وعده صادق» ارتش هم مشارکت داشت؟


محسنی زرین: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار قرار دارد در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که همه دنیا شاهد آن بود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مایه افتخار است عملیاتی شد با پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شبکه یکپارچه پدافندی که به‌صورت مشترک توسط سپاه و ارتش اداره می‌شود بدون هیچ حادثه و خطا و در امنیت کامل انجام شد.

عملیات «وعده صادق» نشان از قدرت، درایت، حکمت و توانمندی نیروهای مسلح است به‌عنوان یک سرباز کوچک این نظام این خبر را به تمام مردم کشورم می‌دهم وقتی این عملیات شد بدون اینکه اعلام احضار کارکنان برای امورات اضطراری را داشته باشیم ۸۰ درصد کارکنان پدافند هوایی قرارگاه حضرت معصومه (س) به‌صورت خودجوش و بدون اطلاع ما در منطقه حاضر شدند تا آماده جان‌فشانی باشند، ارتش این‌چنین پشتیبان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

جان‌فشانی ادامه خواهد داشت

عملیات «وعده صادق» را چطور ارزیابی می‌کنید؟

محسنی زرین:
عملیات غرورآفرین «وعده صادق» پاسخ به تهدیدات و همچنین پاسخ به عملیات تروریستی حمله رژیم منحوس صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایران بود این جان‌فشانی‌ها ادامه خواهد داشت و به عملیات چند شب پیش خلاصه نخواهد شد، هر تهدید علیه این ملت با پاسخ دندان‌شکن روبرو خواهد شد که مانند عملیات قبل دنیا را مات و مبهوت کند.

ارتش در فضای آشفته بین‌الملل مقتدر ایستاده است

تا زمان ظهور حضرت حجت و تحویل‌دادن این نظام به صاحب اصلی خود مبارزه و مقابله با دشمنان اسلام و انسانیت توسط رزمندگان اسلام ادامه خواهد داشت و پرچم مقدس جمهوری به دست صاحب و پرچم‌دار اصلی آن حضرت مهدی عجل‌الله خواهد رسید.
ارتش برای موفقیت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جبهه‌های مقاومت و حمایت از مظلومان و سرافرازی ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد ارتش خود را خادم مردم  و سرباز ولایت می‌داند که تاآخرین‌نفس در میدان خواهد ماند.

صحبت پایانی خود را بفرمایید.

محسنی زرین: ارتش مردان و نیروهای مسلح برای پیروزی و موفقیت نیاز به دعای مردم دارند تا در این فضای آشفته بین‌المللی روزبه‌روز مقتدرتر دشمن‌شکن‌تر در صحنه‌ها حاضر باشند.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.

محسنی زرین: من هم از شما سپاسگزارم.

گفتگو از مرضیه مهدیلو




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48415
اخبار مرتبط

نظرات شما