رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد:

برگزاری جشنواره مستوره ویژه دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور در قم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: جشنواره مستوره با موضوع عفاف و حجاب، شخصیت حضرت معصومه (س) و گردشگری مذهبی استان در حال انجام است و دریافت آثار تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  محمدرضا فاضلی در نشست خبری  جشنواره فرهنگی و هنری مستوره که بعدازظهر امروز در سالن همایش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در نافع بودن آموزش های فنی و حرفه‌ای میزان اشتغال دانشجویی است  این دانشگاه  بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است که ۱۷۹  آموزشکده دختران و پسران در کشور وجود دارد که بالغ بر ۱۸۱ هزار دانشجوی دختر و پسر در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر در  دو دانشکده‌ فنی و حرفه‌ای  استان قم در  ۱۹ رشته فعال مهارتی در دو آموزشکده قم مشغول تحصیل هستند، 
ایشان افزود؛ ما در دانشگاه به دنبال تحقق نسل چهارم دانشگاه هستیم در نسل چهارم دانشگاه هدف تحول همه جانبه در جامعه است که این دانشگاه  در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی نقش آفرینی می‌کند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: به منظور اشتغال دانشجویی ضمن احداث کارگاه های جوار خوابگاه ویژه دانشجویان غیربومی رایزنی با صنایع استان انجام دادیم تا نیاز تکنیسین آنها را احصا، رشته های جدید را بر اساس نیاز صنعت ایجاد و زمینه اشتغال دانشجویان را در صنعت ایجاد نماییم. 
فاضلی عنوان داشت: روپوش مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به دست دختران دانشجوی فنی و حرفه‌ای استان قم انجام شده همچنین روپوش مضجع شریف آستان قدس رضوی به دست دانشجویان در حال انجام است که به مدد الهی  در روز میلاد امام رضا علیه‌السلام رونمایی خواهد شد.

وی عنوان داشت: باتوجه‌به اغتشاشات سال گذشته، بدنبال الگوسازی برای نسل جوان جشنواره فرهنگی و هنری مستوره را  طراحی تا بر محور معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را به دنیا معرفی نماید. 

فاضلی گفت: همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه س در ۱۷ مهرماه سال جاری جشنواره با موضوعات عفاف و حجاب، معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و ظرفیت گردشگری مذهبی استان آغاز به کار کرد و تا کنون ۱۲۲ اثر به جشنواره ارسال شده است.
رشته‌های این جشنواره در قالب‌های، هویت بصیری، عکاسی، ارتباط تصویری (پوستر)، نقاشی و نگارگری، رسانه هنری، خوشنویسی، پادکست، طراحی لباس و مد و لباس اقوام است که علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سایت masttooreh.ir در این جشنواره شرکت کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن‌ماه است و اختتامیه نیز در سالروز تولد حضرت معصومه در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.​


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46974
اخبار مرتبط

نظرات شما