رئیس پلیس‌راه استان قم :

هدایت رانندگان به جاده‌های حادثه‌خیز در برنامه‌های مسیریاب وجود دارد

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه شناسایی محورهای پرحادثه خیز در دستور کار پلیس‌راه قرار دارد، گفت: مسیریاب‌ها رانندگان را به محورهای پر حادثه‌خیز از جمله محور قدیم اصفهان هدایت می‌کنند، رانندگان در استفاده از این راهنماها دقت کنند و از رانندگی در جاده‌های غیر ایمن پرهیز کنند.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  در خصوص روشنایی جاده‌های فرعی استان قم اظهار داشت: روشنایی محورهای فرعی دارای دستورالعمل‌های خاصی است؛ مانند گردنه‌هایی که برف‌گیر  و یا مه‌آلود باشد که باید روشنایی کامل تأمین باشد. 

رئیس پلیس‌راه استان قم با بیان این‌که شناسایی محورهای پرحادثه خیز جز برنامه‌های پلیس‌راه استان قم است، ادامه داد: یکی از محورهای حادثه‌خیز استان قم محور دستجرد است که در حال ایمن‌سازی است، تعریض محور دستجرد در حال انجام است که میزان پیشرفت آن را باید از راهداری سؤال کرد.

وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از محورهای پرحادثه خیز استان قم محور پردیسان به ورجان است که تقریباً بیش از ۸۰ درصد کار ایمن‌سازی آن انجام شد است، البته به‌جز انتها و ابتدای محور که فعلاً اقدام خاصی برای ایمن‌سازی آن صورت نگرفته است.

پناهی خاطرنشان کرد: محور نیزار و محور قدیم اصفهان نیز یکی از محورهای پرحادثه خیز استان قم است که پلیس‌راه استان قم برای ایمن‌سازی آن به مسئولان ذی‌ربط اطلاع داده است که بیش از ۶۰ درصد از تعریض این جاده انجام‌شده است و ۴۰ درصد باقی‌مانده آن متأسفانه جزء نقطه‌های بسیار حادثه‌خیز این جاده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: در پایان تعطیلات اکثر مردم از  برنامه‌های که مسیر راه را نشان می‌دهند اقدام به رانندگی می‌کنند و این راهنماها معمولاً رانندگان را به مسیرهای مانند جاده قدیم اصفهان و محورهای پر حادثه‌خیز دیگر هدایت می‌کنند محور قدیم اصفهان محور پرحجم و سنگین است و به همین خاطر به رانندگان توصیه می‌کنیم در استفاده از این راهنماها دقت کنند و از رانندگی در جاده‌های فرعی که ایمنی کافی ندارند پرهیز کنند.

 در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47120
اخبار مرتبط

نظرات شما