مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

شیخ ابراهیم زکزاکی مبدأ تحولات بزرگ در آفریقا شده است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسم تجلیل از رهبر شیعیان نیجریه، گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی با فعالیت‌های خود تحولات بزرگی را در قاره آفریقا رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در آئین تجلیل از رهبر شیعیان نیجریه در مدرسه علمیه معصومیه به‌پاس بیش از ۳۵ سال فعالیت مجاهدان و دعوت خالصانه مردم آفریقا به اسلام و تشیع از شیخ ابراهیم زکزاکی قدردانی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم ضمن اشاره به ظلم‌های تاریخی مستکبران به مردم آفریقا گفت: امروز ما شاهد گذار تمدنی در عالم هستیم و مردم در بسیاری از نقاط به برکت حرکات مجاهدان روشن شده‌اند و جهان را به سمت تغییر می‌برند.
وی انقلاب اسلامی را یکی از متغیر‌های تعیین‌کننده در تحول دنیا عنوان کرد و گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است که باعث تحولات گسترده‌ای در آفریقا شده است.
آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در این دیدار با اشاره به اقدامات ارزشمند شیخ زکزاکی در قاره آفریقا گفت: جذب میلیون‌ها نفر به دین مبین اسلام از خدمات ارزنده این مبلغ مجاهد به شمار می‌رود.
وی در ادامه به اشاره به طنین‌افکن شدن ندای اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهان گفت: انقلاب اسلامی گفتمانی معرفتی است و ریشه در آموزه‌های قرآن و عترت دارد.
رهبر شیعیان نیجریه هم در این جلسه بر تلاش دشمنان برای خاموش‌کردن ندای اسلام در جهان به‌خصوص قاره آفریقا تأکید کرد و گفت: مستکبران عالم باید بدانند ندای اسلام خاموش‌شدنی نیست و اسلام در آفریقا حضور دارد و به‌پیش می‌رود.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47376
اخبار مرتبط

نظرات شما