ذوالنوری در گفتگو با قم فردا:

سیلاب ها به دلیل عدم انجام لایروبی رودخانه ها اتفاق افتاد/سیل های اخیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی از پیگیری و بررسی سیل های اخیر کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و گفت: سیلاب های اخیر به دلیل عدم انجام لایروبی رودخانه ها اتفاق افتاده و سبب شده تا این رودخانه ها ظرفیت لازم را برای سیلاب ها نداشته باشند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که سیلاب های اخیر کشور دارای بُعد امنیتی است تصریح کرد: این حوادث از آن جا که زندگی جمعی از مردم را به مخاطره انداخته است دارای بُعد امنیتی است و از این رو علاوه بر کمیسیون شوراها و کمیسیون عُمران مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری خواهد شد.

هجدهم فروردین ماه، آغاز جلسات مجلس در سال جدید
وی با اشاره به این که این اقدام پس از تعطیلات نوروزی مجلس یعنی از هجدهم فروردین ماه به بعد صورت می گیرد افزود: البته با توجه به تعطیلی مجلس، پیگیری های اولیه انجام شده و با برخی از همکاران، گفتگوهای حضوری یا تلفنی داشته ایم که این صحبت های اولیه پس از پایان تعطیلات، به نتیجه نهایی خواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: علاوه بر بحث سیل، برخی دیگر از اتفاقات این ایام اخیر مانند درگیری پیش آمده در دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز در جلسات کمیسیون در آغاز سال جدید و پس از پایان تعطیلات پیگیری خواهد شد.

سیل های اخیر و عامل عدم انجام لایروبی های لازم
ذوالنوری در عین حال درباره ارزیابی خود از به مخاطره افتادن زندگی برخی از مردم کشور در جریان سیلاب های اخیر گفت: بنده معتقدم در این باره کم کاری هایی چه در بخش آبخوان داری و چه در بخش آبخیزداری بوده است و البته این توانایی وجود داشته که با اتخاذ برخی تدابیر، سیلاب های کمتری اتفاق بیفتد و بارندگی ها به صورت حداکثری مهار شوند.

وی ادامه داد: بحث دیگر در این باره، بحث عدم انجام لایروبی در برخی رودخانه هاست که برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و همچنین برخی از مسئولان قوه قضائیه هم به آن اشاره داشته اند؛ به بیان دیگر یکی از نظرها این است که سیلاب های اخیر به دلیل عدم انجام لایروبی رودخانه ها اتفاق افتاده و سبب شده تا این رودخانه ها ظرفیت و روانی لازم را برای سیلاب ها نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هرگونه قصور یا تقصیر در این زمینه باید مشخص شود و همان گونه که قوه قضائیه در این زمینه اعلام آمادگی کرده، مجلس شورای اسلامی هم آماده است تا مطالبه گری های خود را در این زمینه انجام دهد.
 


انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/5658
اخبار مرتبط

نظرات شما