توضیحات عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان درباره اعلام مجوز یک جبهه جدید

دبیر کل حزب دانش‌آموختگان ایران گفت:‌جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی جبهه جدیدی نیست و همان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کمیسیون ماده احزاب امروز اعلام کرد:‌ با درخواست جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی در کمیسیون ماده 10 احزاب موافقت شده است.

مجمع فرهنگیان، مجمع ایثارگران، انجمن اسلامی مهندسین ، حزب همبستگی، سازمان عدالت و آزادی،‌ حزب ندای ایرانیان ، حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در خواست مجوز برای جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی را به کمیسیون ماده 10 احزاب فرستاده بودند.

احمد شریف دبیر کل حزب دانش‌آموختگان ایران اما در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی جبهه جدیدی نیست و همان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران می‌گوید که برای ثبت مجوز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به وزارت کشور از جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی استفاده کردیم.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از سال 91 در جبهه اصلاحات شکل گرفت و محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس و معاون اول رئیس دولت اصلاحات ریاست آن را بر عهده دارد.

انتقادات زیادی از سوی برخی احزاب به نحوه مدیریت محمدرضا عارف در این شورا وجود دارد  بگونه‌ای که حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)،  رسول منتجب‌نیا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و دیگر احزاب اصلاح‌طلب از عضویت در این شورا استعفا کردند.

پیشنهاد طرح پارلمان اصلاحات که مجدداً از سوی مصطفی کواکبیان به جریان افتاد برای عبور از شورایی است که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9230
اخبار مرتبط

نظرات شما