۱۰ مرکز تجمعی تزریق واکسیناسیون در قم آماده افتتاح است

استاندارقم بااشاره به‌تصویب طرح افزایش مراکز تجمعی واکسیناسیون در قم در جلسه ستاد مقابله با کرونای قم گفت: برابر گزارش داده شده ۱۰ مرکز تجمعی برای افتتاح آماده شده که درهفته جاری چند مرکز آن به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این هفتاد و هشتمین و آخرین جلسه ستاد ملی کرونا به‌ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی بود و تعداد جلسه‌های ستاد کرونا در قم نزدیک ۲۰ جلسه بیشتر از ستاد ملی است.

وی با بیان اینکه جلسه‌های ستاد کرونا به‌ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی از همان ابتدای شیوع کرونا تشکیل شده که در پایان این جلسه مجموع مصوبه‌های به ۵۷۳ مورد رسید افزود: این مصوبه‌ها طی این مدت به‌استان‌ها ابلاغ و به‌مرحله اجرا درمی‌آمد.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده از آخرین وضعیت کرونایی شهرهای کشور، اکثر شهرها وضعیت قرمز دارند و باید نظارت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر تشدید شود.

سرمست با اشاره به‌تاکید ستاد ملی بر موضوع واکسیناسیون بیان داشت: در استان نیز تاکید کردیم مراکز چندگانه‌ای را برای سنین مختلف ایجاد کنند، واکسیناسیون بالای ۵۵ سال شروع شده و برای افراد بالای ۵۰ سال نیز پیگیر هستیم، مجوز بگیریم.

استاندار قم تصریح کرد: از رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی نیز انتظار داریم در امر تشویق مردم به‌واکسیناسیون کمک کنند که گروه‌های هدف به‌موقع واکسن دریافت نمایند.

وی با تاکید براینکه گروه‌های پرخطر برای واکسیناسیون در دستور کار قرار بگیرند گفت:‌ معلمان، فرهنگیان، استادان دانشگاه و همچنین تمام اقشاری که به‌نوعی بیماری‌های زمینه‌ای دارند و یا در ارتباط تنگاتنگ با مراجعان و مردم هستند، در اولویت می‌باشند، و بر اساس سند ملی واکسیناسیون نیز تلاش می‌شود که استفاده حداکثری از این سند صورت بگیرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27845
اخبار مرتبط

نظرات شما