رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم مطرح کرد:

تعلل وزارت علوم در صدور مجوز دهکده فناوری قم

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم گفت: تفاهم‌نامه مشترک ایجاد دهکده فناوری و‌ نوآوری استان صورت‌گرفته اما متأسفانه مجوزها را باید وزارت علوم صادر کند که در این زمینه تعلل زیادی از این وزارت‌خانه صورت‌گرفته است که جای گلایه دارد.

​​​​مسعود ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم یکی مراکز موفق در سطح کشور است، اظهار داشت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور مرکز تحقیقات کشاورزی استان قم قرار دارد تا از این طریق وابستگی بخش کشاورزی به خارج کم شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم ادامه داد: امضا تفاهم‌نامه مشترک ایجاد دهکده فناوری و‌ نوآوری استان صورت‌گرفته اما متأسفانه مجوزها را باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر کند که در این زمینه تعلل زیادی از این وزارت‌خانه صورت‌گرفته است که جای گلایه دارد.

وی تصریح کرد: در حالی این تعلل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می‌گیرد که زمین هم به این دهکده اختصاص‌داده‌شده و همه تعهدات از سمت ما انجام شده است.

ترابی در اهمیت راه‌اندازی این دهکده فناوری و‌ نوآوری خاطرنشان کرد:  حدود ۳۰ تقاضا برای استقرار مراکز دانش‌بنیان در این دهکده وجود دارد تا تولید خود را شروع کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم تأکید کرد: در معاونت منابع مرکز تحقیقات فعالیت‌های خوبی صورت‌گرفته است از جمله اینکه در آینده بتوانیم دهکده فناوری و‌ نوآوری خوبی را در ایستگاه پردیسان ایجاد کنیم؛ اما همچنان معطل مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

وی عنوان داشت برای گازرسانی به این دهکده با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گازکشی صورت‌گرفته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48288
اخبار مرتبط

نظرات شما