با ایمان و اعتقاد درمسیر اسلام و انقلاب حرکت کنیم

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خوداری از جهاد جهل است، گفت: باید همواره در مسیر اسلام و انقلاب گام برداریم و همچنین با ایمان و اعتقاد در این مسیر حرکت کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به مسئله تربیت انسان، اظهار داشت: موضوع انسان‌سازی یکی از مسائل بسیار مهم است و تربیت انسان از مشکل‌ترین اقدامات است.
وی ادامه داد: خداوند نعمت‌های زیادی به انسان‌ها عنایت کرده است که باید قدر آن را بدانیم، بُعد انسان‌سازی از همه ابعاد بالاتر است و باید موردتوجه قرار بگیرد.
وی عنوان کرد:
امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم تربیت نیروی انسانی متناسب با ارزش‌های دینی و اعتقادی است، بنابراین، این وزارتخانه باید با به کار گیری نیرو‌های توانمند و مدیران متعهد و متخصص بتواند این وظیفه سنگین و الهی را به شایستگی انجام دهد.
این مرجع تقلید با اشاره اینکه خداوند انسان را مختار آفریده است، گفت: این انسان مختار باید به این مسئله توجه داشته باشد که در مسیر خودسازی، رشد و کمال گام بردارد.
وی اضافه کرد: در دنیایی که زر و زور و تزویر وجود دارد انسان باید کار و مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دهد، مسئولیتی که شما بر عهده‌دارید بسیار مهم است و امانتی است که باید به‌خوبی از عهده آن بربیایید.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ایمان مهمترین شاخصی است که باید در درون انسان مومن وجودداشته باشد، ابراز داشت: نخستین مسئله مسلمانان ، ایمان و اعتقاد و باور بوده است.
وی خاطرنشان شد: باید همواره در مسیر اسلام و انقلاب گام برداریم و همچنین باایمان و اعتقاد در این مسیر حرکت کنیم.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بعد از ایمان، علم اهمیت دارد، تاکید کرد: عقل یعنی قدرت تشخیص حق از باطل که این موضوع بسیار مهم است و در اصول کافی جلد نخست به موضوع عقل پرداخته‌شده است و جهل در مقابل عقل وجود دارد.
وی تصریح کرد: حرف و کار انسان عاقل خیر است ولی انسان جاهل سخن و عملش جهل است، ما دشمنان کینه‌توزی داریم که باید در برابر آن‌ها مجاهد باشیم و شهادت افتخاری است که آرزوی اهل‌بیت(ع) بوده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28583
اخبار مرتبط

نظرات شما