مدیرکل ثبت‌احوال استان قم:

200 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با اشاره به اهمیت صدور کارت ملی هوشمند اظهار داشت: در استان قم 200 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خلیل مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سوم دیماه و روز ثبت احوال اظهار داشت: برنامه های روز ثبت احوال با حضور در مزار شهدای مدافع حرم آغاز می شود.
وی ادامه داد: افتتاح اداره ثبت احوال پردیسان یکی دیگر از برنامه های این روز است که رسما 3 دیماه کار خود را شروع و به 130 هزار ساکن پردیسان خدمت رسانی خواهد کرد.
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم جشن صد سالگی ثبت احوال قم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: برای این مهم با حضور در منزل بانوی قمی که متولد 1207 بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می‌شود، صدمین سال فعالیت ثبت‌احوال در استان قم جشن گرفته می‌شود.
وی به آمارهای سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در 8 ماهه نخست امسال صدور گواهی تجرد 3807 مورد و پاسخ به استعلام مراجع دولتی که بالای 66 هزار مورد بوده است.
مرادی تصریح کرد:396 مورد پرونده کیفری داشتیم و 24 مورد درخواست کمیسیون سن داشتیم که برگزار شد.
وی افزود: 25178 مورد واقعه ولادت در سال 96 ثبت شد که با کاهش 4 درصدی مواجه بوده است اما با این حال  نرخ ولادت 21.1 بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.
مرادی ابراز داشت: در 8 ماهه نخست امسال نیز 15981 واقعه تولد ثبت شده که با کاهش روبرو است البته از این تعداد بیش از 8 هزار نفر پسر بوده است.
وی ادامه داد: 99 درصد ولادت ها در شهر ثبت شده است که نشان می دهد در روستاها شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم.
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم تاکید کرد: هم اکنون ولادت های کودکان در بیمارستان ها به صورت آنلاین ثبت می شود و میانکین سنی مادران 25 الی 29 سال است که دارای فراوانی است.
وی اضافه کرد: در سال جاری شاهد 218 مورد 2 قلو زایی و 16 مورد سه قلو زایی بودیم که نشان از افزایش این نوع تولدها دارد.
مرادی ابراز داشت: در حال حاضرملاک صدور شناسنامه 98 درصد شهروندان بر اثر گواهی که توسط بیمارستان ها صادر می شود، می باشد.
وی خاطر نشان کرد: امسال 5898 واقعه فوت ثبت کردیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشترین آمار فوتی ها را افراد بالای 75 سال تشکیل می دهند.
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم بیان داشت: در سال 1396 بالای 8 هزار واقعه ازدواج و 3666 واقعه طلاق ثبت شده است که نسبت به سال 95 کاهش داشته است.
وی ادامه داد: میزان ازدواج در سال 96 نسبت به سال 90 کاهش داشته است که یکی از علت های اصلی آن کم شدن تعداد جوانان است.
مرادی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: یکی از مواردی که حائز اهمیت است بحث مهاجرت است که بر اساس بخشنامه دولت همه هم وطنان در صورت مهاجرت باید به سایت ثبت احوال مراجعه کنند و نشانی خودشان را اصلاح کنند.
وی تاکید کرد: هم اکنون 39 هزار کارت هوشمند ملی در صف صدور داریم، علاوه بر این  16 هزار کارت هم صدور شده اما صاحبان آن ها برای دریافت کارت ملی جدید خود اقدامی نکرده اند.
مرادی با بیان این که کارت های افرادی که مفقود شده در اولویت صدور قرار دارد، تصریح کرد: ایستگاه های سیاری نیز برای صدور کارت ملی که در مدارس و سایر ادارات و سازمان ها مستقر کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: در قم 200 هزار نفر هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده اند که باید با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
 
 
 


انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1256
اخبار مرتبط

نظرات شما