رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم:

برگزاری جشنواره مطبوعات تحول خوبی در رسانه‌ها ایجاد کرده است/رشد گزارش نویسی در بین رسانه های قم

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم بااشاره به رشد گزارش نویسی در بین رسانه های قم، گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات تحول خوبی در رسانه‌های استان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی داستانی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم که در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه دومین جشنواره مطبوعات استان به پایان رسید، اظهار داشت: برای رشد رسانه‌های استان نیازمند تشویق و تمایز افراد برجسته رسانه‌ای از سایر فعالان این عرصه بودیم به همین دلیل نخستین دوره جشنواره مطبوعات استان سال گذشته در قم کلید خورد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره مطبوعات تحول خوبی در رسانه‌های استان ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم با اشاره به اینکه اوج کار یک خبرنگار و روزنامه نگار گزارش نویسی است، گفت: در این دوره از 400 اثر رسیده به جشنواره 140 اثر مربوط به گزارش نویسی در دوبخش می باشد.

وی بیان داشت: از این تعداد 90 اثر مربوط به یادداشت، 35 اثر مربوط به خبر و 9 اثر مربوط به بخش طنر می باشد.

داستانی با اشاره به اینکه باید در بخش خبر در استان بسیار کار شود، عنوان داشت: باتوجه به خبر خیز بودن استان باید صاحبان رسانه به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند تا خبرنگاران در بخش خبر هم قوی تر ظاهر شوند.

وی اضافه کرد:گزارش های میدانی کمی دریافت شد اما از کیفیت بالای برخوردار بود که قابلیت ارائه در جشنواره های بین المللی را هم دارد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم با اشاره به بخش تحقیقی افزود: در حوزه گزارش تحقیقی عملکرد رسانه‌های استان نزدیک به صفر است و این در حالی است که این نوع گزارش‌ها بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ابراز داشت: در بخش ویژه قرار بود فقط به نفرات اول جایزه داده شود اما با آثار رسیده تصمیم گرفته شد تا به سه نفر اول جایزه اهدا شود.

داستانی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز اگر جشنواره مورد حمایت ارشاد نبود شاید جشنواره برگزار نمی شد.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13767
اخبار مرتبط

نظرات شما