حضور قدرتمند نماینده قم در لیگ ووشو بانوان؛ قهرمانی در صورت حمایت

لیگ ووشو بانوان در شرایطی دنبال می‌شود که نماینده قم در این رقابت‌ها امید زیادی به کسب رتبه‌های بالا و حتی قهرمانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بانوان به‌عنوان تشکیل‌دهنده نیمی از جامعه به‌شمار می‌آیند که به علت شرایط مختلف در عرصه‌های گوناگون نتوانسته‌اند آن‌ چنان‌ که باید و شاید به خواسته‌های خود  برسند.

یکی از این خواسته‌های بانوان حضور در رشته‌های مختلف ورزشی است که باید بسترهای این حضور در کشور بیش‌ از پیش فراهم شود تا بانوان هم در کنار آقایان افتخارآفرین رشته‌های ورزشی در کشور باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ورزش را سبب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به‌ویژه در حوزه بانوان دانست و افزود: باید بسترهای فعالیت ورزشی بانوان در استان فراهم شود، چرا که ورزش سبب نشاط در بانوان می‌شود.

به گفته رسول منعم سهم بانوان استان در برنامه‌های ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد و فضاهای برخی از بوستان‌های شهر باید برای استفاده بانوان در نظر گرفته شود.

ورزش ووشو هم یکی از رشته‌های ورزشی بوده که در سال‌های گذشته در کنار مورد توجه ویژه قرار گرفتن، توانسته در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرینی‌های زیادی در کشور به‌ویژه در بخش بانوان داشته باشد.

در همین راستا مسابقات قهرمانی بانوان استان قم با حضور 120 شرکت‌کننده در چهار رده سنی به میزبانی خانه ووشو قم برگزار شد که در پایان افراد برتر این مسابقات شناسایی و در بهمن‌ماه عازم مسابقات قهرمانی کشور می‌شوند.

در همین راستا رئیس هیئت ووشو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه رقابت‌های قهرمانی استان در دو بخش تالو و ساندا پیگیری شد اظهار داشت: پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان از 15 بهمن‌ماه به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود که تمرینات این تیم به‌زودی آغاز می‌شود.

جواد محمدزاده درباره تیم لیگ برتری ووشو بانوان قم گفت: با توجه به تمرینات پیش‌بینی می‌شود نماینده خوبی را در هر دو بخش راهی مسابقات کنیم تا افتخاری برای ورزش قم به ارمغان آید.

مصاف نماینده قم با تیم دانشگاه آزاد

رئیس هیئت ووشو استان قم عنوان کرد: بر اساس برنامه مسابقات، نمایندگان استان در پایان هفته جاری به مصاف تیم دانشگاه آزاد می‌رود تا رسماً نخستین بازی خود در لیگ 98 را استارت بزنند.

به گفته وی تیم‌های نوجوانان و جوانان ووشو همچنان تحت نظر مربیان خود تمرین می‌کنند تا افتخارات خوبی در مسابقات انتخابی نصیب هیئت قم شود.

محمدزاده درباره وضعیت تیم دسته اولی ووشو استان نیز توضیح داد: این تیم با نام هیئت ووشو راهی مسابقات که در دو بخش تالو و ساندا به مصاف می‌رود که البته تاکنون با همت بازیکن این تیم صدرنشین این مسابقات است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های جدی مسئولان می‌تواند قهرمانی بانوان لیگ یکی قم را در پی داشته باشد، چرا که ظرفیت بالایی در این رشته رزمی نهفته است، عنوان کرد: در صورتی قهرمانی ظرفیت‌های بسیار بالایی نیز در حوزه قهرمانی و همگانی رشته ووشو به دست می‌آید که از همین‌جا از تمام متولیان انتظار نگاهی جدی‌تر به بانوان را داریم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14243
اخبار مرتبط

نظرات شما