موسوی: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور نتیجه اعتماد به ظرفیت داخلی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید نظام‌الدین موسوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا یک دستاورد بزرگ در حوزه علمی و فناوری و علوم فضایی برای کشور به شمار می‌رود. 

وی افزود: نکته مهم اینجاست که این توفیق بزرگ زمانی حاصل شده که کشور در شرایط تحریم از سوی کشورهای غربی بوده و ما با تکیه بر توان داخلی خود توانسته‌ایم به فضا راه پیدا کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: به جرأت می‌توانم بگویم نیروهای مسلح ما و به ویژه سپاه بیش از هر نهاد دیگری در نظام جمهوری اسلامی مورد تحریم‌های ظالمانه دشمنان واقع شده‌اند، اما با وجود همه این تحریم‌ها و فشارها کشور ما توانست ماهواره نور را با موفقیت به فضا پرتاب کند. 

موسوی خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره نور جایگاه ما را در باشگاه فضایی جهان تثبیت کرد و این نشان می‌دهد که تحریم‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور ما شود و ما با وجود همه تحریم‌ها اما با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم به توفیقات زیادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: امروز تنها تعداد معدودی از کشورها که حتی به اندازه تعداد انگشتان دست هم نمی‌شوند توانسته‌اند به فضا راه پیدا کنند، حالا جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم‌های ظالمانه توانسته در جرگه این کشورها قرار گیرد. 

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: با تکیه بر توان داخلی و عزم و اراده قوی برای کار کردن و توسعه و پیشرفت می‌توان از سد تحریم‌ها عبور کرد و ما علاوه بر بحث ماهواره و فعالیت‌های فضایی در حوزه‌ هسته‌ای نیز این مسئله را اثبات کرده‌ایم و با وجود همه تحریم‌ها توانسته‌ایم به غنی‌سازی 20 درصد اورانیم دست پیدا کنیم‌.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور را متعلق به همه ایرانیان می‌دانم و این توفیق را به آحاد ملت تبریک می‌گویم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18864
کلیدواژه: موسوی ظرفیت جایگاه
اخبار مرتبط

نظرات شما