کارشناس مسائل سیاسی:

نتیجه سازش با آمریکا و رژیم صهیونیستی عقب‌ماندگی است

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا هم تروریست پرور و هم حامی تروریست است، گفت: نتیجه سازش با آمریکا و رژیم صهیونیستی عقب‌ماندگی است که کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه چرا غرب بخصوص آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت آنها حمایت می‌کند، اظهار داشت: یکی از شعارهای اصلی آمریکایی‌ها مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر است و از سویی امروز نماد واقعی یک رژیم تروریستی و ناقص حقوق بشر اسرائیل است.
وی ادامه داد: اسرائیل یک رژیم تروریستی است که این موضوع را انکار نمی‌کند و اقدامات خود را با ترور پیش می‌برد و برای رسیدن به اهداف خود هیچ حد و مرزی قائل نیست.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر حدود ۴۰ هزار مرد و زن، پیر و جوان و کودک بی‌گناه را قتل عامل کرده‌اند و هیچ نگرانی هم بابت این موضوع ندارند با این اوصاف بزرگ‌ترین حامی این رژیم تروریستی و ناقض حقوق بشر، غرب و در درجه اول آمریکا است.
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس در سال ۱۹۴۸ که با اشغال، جنایت و کشتار علیه مردم فلسطین همراه بود مورد حمایت کشورهای غربی قرار گرفت. از زمان جنگ جهانی دوم دولت آمریکا بیش از هر کشور به اسرائیل کمک مالی و تسلیحاتی کرده است.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده عنوان کرد: اولاً این موضوع ثابت می‌کند که خود آمریکایی‌ها هم تروریست پرور و هم حامی تروریست هستند و ثانیاً برای این حمایت‌ها در سال‌های گذشته می‌توانیم دلایل مختلفی را ذکر کنیم.
وی تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین دلایل حمایت غرب از رژیم صهیونیستی موقعیت جغرافیایی فلسطین اشغالی است که در منطقه غرب آسیا واقع شده است و از نظر استراتژیک به دلیل وجود منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلیتیکی و وجود کشورهای اسلامی و نزدیکی به اروپا و آسیا و همچنین تلاشی که آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و عقب نگه‌داشتن کشورهای اسلامی دارند این منطقه می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برای غربی‌ها برخوردار باشد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: استقرار اسرائیل به‌عنوان دشمن درجه یک مسلمانان در غرب آسیا این منطقه را می‌تواند همواره ملتهب و ناامن نگه دارد و می‌تواند از رشد و پیشرفت صنعتی کشورهای منطقه جلوگیری کند.
وی ابراز داشت: در صورت صنعتی‌شدن کشورهای غرب آسیا دیگر نفتی از نفت‌خیزترین منطقه جهان صادر نخواهد شد. حال اینکه می‌دانیم که حیات آمریکا و اروپا به نفت این منطقه وابسته است. آنها با حمایت تمام‌قد از اسرائیل از عامل ضد توسعه منطقه غرب آسیا در راستای منافع حیاتی خود حمایت می‌کنند.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده یادآور شد: اخیراً ویدئویی از رابرد افکندی نامزد انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری ایالات متحده منتشر شد که در آن اهداف حمایت غرب و آمریکا از اسرائیل را عنوان کرده است.
وی ادامه داد: کندی در این ویدئو به‌صراحت اعلام می‌کند که اسرائیل برای ما یک سنگر است اگر اسرائیل از بین برود ۹۰درصد نفت جهان از کنترل ما خارج می‌شود و این یک فاجعه برای آمریکا خواهد بود.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: بنابراین کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند که نتیجه سازش با آمریکا و رژیم صهیونیستی عقب‌ماندگی این کشورها خواهد بود.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48357
اخبار مرتبط

نظرات شما