بازگشت شیرین شهید منصوری به لیگ

هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتسال امروز چهارشنبه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال از امروز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه به صورت همزمان در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. رقابت‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ۲ گروه ۷ تیمی و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و در پایان از هر گروه ۳ تیم به مرحله دوم مسابقات لیگ برتر صعود می‌کنند. رقابت‌های این فصل لیگ برتر از جذابیت‌های بسیار خاصی برخوردار خواهد بود، از سرمربیگری وحید شمسایی و محمد کشاورز (۲ بازیکن سابق تیم ملی) گرفته تا بازگشت شهید منصوری به مسابقات لیگ برتر.

تیم های حاضر در لیگ برتر فوتسال، امسال به ۲ گروه تقسیم شده اند، به طوری که در گروه اول تیم‌های گیتی پسند اصفهان، کراپ الوند قزوین، شهید منصوری قرچک، شهروند ساری، مجتمع فردوس قم، مقاومت البرز و اهورای بهبهان قرار دارند و تیم‌های مس سونگون، سن ایچ ساوه، فرش آرای مشهد، راگای تهران، ملی حفاری اهواز، بازار‌های روز کوثر و ایمان شیراز گروه دوم این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است در هفته اول مسابقات لیگ برتر تیم‌های شهروند ساری و ملی حفاری اهواز بازی نداشته و با قرعه استراحت رو به رو شده اند. برنامه هفته اول مسابقات لیگ برتر به شرح ذیل است:

سن ایچ ساوه - مس سونگون/ ساعت ۱۶ / سالن فجر ساوه

در حساس‌ترین مسابقه این هفته تیم‌های سن ایچ ساوه و مس سونگون در سالن فجر ساوه به مصاف هم می‌روند. این ۲ تیم فصل گذشته موفق شدند عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌های لیگ داشته باشند، به طوری که هر ۲ تیم توانستند تا مرحله نیمه نهایی پلی آف لیگ بالا بیایند که در آن مرحله مس سونگون با عبور از سد تیم ستارگان ورامین به دیدار پایانی راه یافت، اما تیم سن ایچ ساوه در مرحله نیمه نهایی مغلوب تیم قدرتمند گیتی پسند اصفهان شد و از رسیدن به بازی فینال بازماند. حال این ۲ تیم در فصل جدید باید در اولین مسابقه به مصاف هم بروند.

مس سونگون در این چند وقت اخیر دچار حواشی زیادی شده بود. حامد نجفی مدیرعامل این تیم جای خودش را به محمدرضا کافی داد و بعد از مشخص شدن مدیرعامل، دور جدید تمرینات تیم مس سونگون هم بعد از ۴۰ روز تعطیلی دوباره از سر گرفته شد. همچنین علیرضا افضل سرمربی تیم مس سونگون به دلیل محرومیت نمی‌تواند بر روی نمیکت تیم مس بنشیند و به جای او احمد باغبان‌باشی به عنوان سرمربی در تیم مس حضور خواهد داشت و افضل هم از دور نظاره گر عملکرد بازیکنان خود خواهد بود. از طرفی تیم فوتسال سن ایچ ساوه تا حدود بسیار زیادی موفق شده شاکله اصلی تیم فصل گذشته خود را حفظ کند و جواد اصغری مقدم سرمربی این تیم بسیار امیدوار است که این فصل بتواند با سن ایچ در لیگ برتر موفق بوده و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

شهید منصوری قرچک - گیتی پسند اصفهان/ ساعت ۱۶ / سالن هفتم تیر قرچک

در دیگر بازی حساس این هفته ۲ تیم شهید منصوری قرچک و گیتی پسند اصفهان در دیداری جذاب و تماشایی به مصاف هم می‌روند. این بازی به میزبانی شهید منصوری و در سالن بدون تماشاگر هفتم تیر قرچک برگزار خواهد شد. تیم شهید منصوری قرچک بعد از سال‌ها دوباره موفق شد به لیگ برتر برگردد و هواداران این تیم بسیار امیدوارند که تیمشان دوباره بتواند در لیگ برتر قهرمان شده و به جام باشگاه‌های آسیا صعود کنند. شهید منصوری علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر سابقه قهرمانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه خود دارد. منصوری قرچک بعد از آنکه موفق شد محسن حسن زاده (سرمربی سابق تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم) را به خدمت بگیرد این روز‌ها تمرینات خود را به صورت منظم برگزار می‌کند و باید دید این تیم در بازی هفته اول برابر گیتی پسند چه نتیجه‌ای را می‌تواند کسب کند.

 

از طرفی دیگر تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان نائب قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر، امسال در همان اوایل کار موفق شد وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کند. شمسایی سابقه مربیگری در تیم تاسیسات دریایی را هم در کارنامه خود دارد و حتی موفق شده با این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. به همین دلیل مدیران این باشگاه امیدوارند که شمسایی امسال بتواند بعد از مدت‌ها گیتی پسند را در مسابقات لیگ برتر به مقام قهرمانی برساند. گیتی پسندی‌ها همچنین موفق شدند برای فصل بعد بازیکنان بسیار بزرگی نظیر سپهر محمدی، قدرت بهادری، علیرضا وفایی، فرهاد توکلی را به خدمت بگیرند. همچنین آن‌ها موفق شدند قرارداد‌های علی اصغر حسن زاده، محمد رضا سنگ سفیدی، حمید احمدی، سعید احمد عباسی و میثم برمشوری را برای یک فصل دیگر تمدید کنند و از همین حالا می‌توان گیتی پسند را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب آورد.

مس سونگون با چهره‌ای نو به مصاف سن ایچ می‌رود/ بازگشت شیرین شهید منصوری به لیگ

مجتمع فردوس قم - کراپ الوند قزوین/ ساعت ۱۵:۳۰ / سالن شهید حیدریان قم

یکی دیگر از دیدار‌های مهم این هفته بین ۲ تیم مجتمع فردوس قم و کراپ الوند قزوین در سالن بدون تماشاگر شهید حیدریان قم برگزار می‌شود. مجتمع فردوس قم که با خرید امتیاز تیم سوهان محمد سیما در مسابقات لیگ برتر شرکت خواهد کرد قصد دارد با تیمی بسیار جوان و با انگیزه در لیگ برتر حاضر شود. رسول قلی زاده مدیرعامل فصل گذشته تیم سوهان محمد سیما قم قرار است این فصل هم به عنوان مدیرعامل در تیم مجتمع فردوس فعالیت کند. مدیرعامل تیم فوتسال فردوس قم در اولین اقدام خود موفق شد حسین صبوری سرمربی با سابقه فوتسال کشورمان را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کند و بعد از روی کار آمدن صبوری، این باشگاه توانست قرارداد برخی از بازیکنان فصل گذشته خود را تمدید کرده و چند بازیکن جوان برای این تیم به خدمت بگیرد.

از طرفی دیگر تیم فوتسال کراپ الوند قزوین که این فصل برای اولین بار در مسابقات لیگ برتر شرکت خواهد کرد در همان بدو ورود مدیران این باشگاه موفق شدند چند بازیکن بسیار خوب و با تجربه تیم ملی کشورمان نظیر مصطفی نظری، مهدی جاوید، علیرضا رفیعی پور، بهزاد عظیمی، محسن منتظمی، علی ابراهیمی را به خدمت بگیرند. همچنین مسئولان تیم فوتسال کراپ الوند قزوین بعد از به خدمت گرفتن این بازیکنان توانستند رضا لک سرمربی نام آشنای فوتسال کشورمان را برای فصل بعد انتخاب کنند.

فرش آرای مشهد - ایمان شیراز/ ساعت ۱۶ / سالن شهید بهشتی مشهد

در دیگر بازی مهم این هفته ۲ تیم فرش آرای مشهد و ایمان شیراز در سالن بدون تماشاگر شهید بهشتی مشهد به مصاف هم می‌روند. فرش آرا برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر تا حدود زیادی موفق شده شاکله اصلی تیم فصل گذشته خود را حفظ کند و مجید مرتضایی سرمربی این تیم امیدوار است که بتواند در پایان مرحله اول جزو ۶ تیم صعود کرده به مرحله دوم قرار بگیرد و از همین رو تمرینات بسیار فشرده‌ای را برای بازیکنان خود در نظر گرفته است. تیم فوتسال فرش آرای مشهد همواره از تیم‌های خوب لیگ برتر بوده و از باشگاه‌های ریشه دار در فوتسال کشورمان به حساب می‌آید و باید دید فرش آرا در مسابقات این فصل لیگ برتر چه نتایجی را می‌تواند کسب کند.

از طرفی دیگر تیم فوتسال ایمان شیراز پس از خرید امتیاز تیم ارژن امسال با چهره جدید در مسابقات لیگ برتر حضور خواهد داشت. این در حالی است که هنوز وضعیت سرمربی این تیم مشخص نشده و معلوم نیست که آیا حمید کمالی به عنوان سرمربی تیم ایمان شیراز انتخاب خواهد شد یا خیر، زیرا کمالی از یکی از تیم‌های خارج از کشور پیشنهاد همکاری دریافت کرده و به همین دلیل او فعلا منتظر است تا ببنید که شرایط کرونا چگونه خواهد بود و اگر شرایط مهیا باشد او قطعا فصل بعد در خارج از ایران مربیگری خواهد کرد. اما تا زمانی که وضعیت کرونا مشخص نشده کمالی در حال تمرین دادن تیم ایمان شیراز است و به نظر می‌رسد که او چند بازی اول لیگ برتر را بر روی نیمکت تیم ایمان شیراز خواهد نشست.

بازار‌های روز کوثر - راگای تهران/ ساعت ۱۶ / سالن کوثر اصفهان

در یکی دیگر از بازی‌ها این هفته تیم‌های بازار‌های روز کوثر اصفهان و راگای تهران به مصاف هم می‌روند. این مسابقه به میزبانی کوثر و در اصفهان برگزار می‌شود. تیم فوتسال بازار‌های روز کوثر اواسط هفته گذشته موفق شد امتیاز تیم هایپرشهر شاهین شهر را خریداری کند و از این به بعد این تیم به جای هایپرشهر در رقابت‌های لیگ برتر شرکت خواهد کرد. مسئولان باشگاه بازار‌های روز کوثر سعید رستمی (سرمربی سابق تیم هایپرشهر شاهین شهر) را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. این در حالی است که پیش از این هایپرشهری‌ها با علی تاجیک برای فصل بعد به توافق رسیده بودند و حتی او قرارداش را با این تیم امضا کرده بود و حالا با واگذاری امتیاز تیم هایپرشهر باید دید وضعیت تاجیک برای فصل بعد به کجا خواهد انجامید.

 

تیم راگای تهران امسال اولین بار در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کند. مسئولان راگا ابتدای فصل موفق شدند امتیاز تیم فودکای تهران را پس از صعود به لیگ برتر خریداری کنند و از آن زمان به بعد نام این تیم از فودکا به راگا تغییر پیدا کرد. سرمربیگری تیم فوتسال راگای تهران برای فصل بعد بر عهده محمد کشاورز بازیکن سابق تیم ملی کشورمان است. کشاورز فصل گذشته در تیم گیتی پسند اصفهان بازی می‌کرد و بعد از سال‌ها بازی در این تیم، تصمیم گرفت از این تیم اصفهانی جدا شده و این بار می‌خواست شانس خود را در کسوت مربیگری امتحان کند. آن طور که خود کشاورز اعلام کرده است او این فصل علاوه بر مربیگری، قصد دارد برای این تیم بازی کند و باید منتظر ماند و دید که تیم راگای تهران این فصل در مسابقات لیگ برتر چه نتیجه‌ای را می‌تواند کسب کند.

مقاومت البرز - اهورای بهبهان/ ساعت ۱۶ / سالن انقلاب کرج

در آخرین بازی این هفته تیم فوتسال مقاومت البرز و اهورای بهبهان در کرج برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. برگزاری این مسابقه به دلیل مبتلا شدن ۹ نفر از بازیکنان تیم مقاومت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز مشخص نیست که آیا این مسابقه برگزار می‌شود یا خیر. سرپرست تیم فوتسال مقاومت البرز اعلام کرده است کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باید درباره این مسابقه تصمیم گیری کند. آن طور که ابراهیم صوری سرپرست تیم فوتسال مقاومت البرز اعلام کرده است بازیکنان تیم مقاومت کاملا آماده بازی با تیم اهورای بهبهان هستند.

تیم فوتسال اهورای بهبهان امسال بدون حاشیه کار خود را برای حضور در لیگ برتر شروع کرد و تمرینات این تیم این روز‌ها به شکل منظمی زیر نظر محسن علیپور در حال برگزاری است. علیپور بسیار امیدوار است که بتواند امسال در لیگ برتر نتیجه خوبی را کسب کند. اهورا فصل گذشته تا آستانه سقوط به لیگ دسته اول پیش رفت، اما در بازی آخر خود در لیگ برتر موفق شد برابر حریف خود به برتری دست پیدا کرده و همین پیروزی آن‌ها را از سقوط به لیگ دسته پایین‌تر نجات داد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22654
اخبار مرتبط

نظرات شما