عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا :

شاگردان امام بعد از انقلاب باعث تکامل و پیشرفت حوزه شدند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با همراهی ملت ایران و تکیه بر احکام اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب رابه ثمر برسانند، گفت: شاگردان امام بعد از انقلاب باعث حفظ انقلاب و تکامل و پیشرفت حوزه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و ایام دهه فجر، اظهار داشت: هر ساله در دهه فجر برنامه هایی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود و این برنامه ها بیشتر بُعد مردمی دارد که این نشان از آن دارد که مردم خودشان پاسدار انقلاب هستند.
وی ادامه داد: وقتی به گذشته انقلاب مراجعه می کنیم می بینیم که پس از مشروطه و ملی شدن صنعت نفت در اثر حاکمیت طاغوت بر کشور ما و استبدادی که وجود داشت و اینکه سلسله پهلوی آلت دست استعمار آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی بودند، این باعث شد که کشور ما عقب ماندگی های بسیار پیدا کند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی ظلم و ستم بسیاری بر مردم وارد شد، گفت: دشمنان ایران به دنبال این بودند اسلام را از صحنه زندگی و اجتماع مردم حذف کنند که در این خصوص هم برنامه های فراوان دین زدایی را طراحی کرده بودند.
وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) به برنامه های طاغوت و شاه اعتراض کردند و این اعتراضات جنبه مردمی پیدا کرد که منتهی به تبعید امام شد و بعد از آن مبارزات ملت ایران گسترده تر و عمیق تر شد و تداوم پیدا کرد و در نهایت با نقش محوری امام خمینی(ره) به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.
حجت الاسلام دیرباز ادامه داد: امام خمینی(ره)  از تجربیات مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت پیش آمده بود کمال استفاده را کردند و با همراهی ملت ایران و تکیه بر احکام اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب رابه ثمر برسانند و در این زمینه شاگردان حضرت امام و کسانی که پای درس حضرت امام بودند و ایشان را از هر جهت اعلم می دانستند نقش بسیار ارزشمندی را داشتند.
وی عنوان داشت:  در واقع این شاگردان حضرت امام بودند که در تمامی استان های کشور پراکنده بودند و هر کدام به سهم خود در برملا کردن ظلم و ستم طاغوت و دین زدایی و اقدامات پهلوی روشنگری کردند و مردم را آگاه ساختند.
رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: بعد از انقلاب هم همان یاران حضرت امام که در راس آنها مقام معظم رهبری قرار داشت با کمک مراجع به تحول در حوزه های علمیه و پیشرفت و تکامل علمی و عملی و معنوی حوزه های علمیه برای چاره جویی مشکلات نظام اسلامی چه در بُعد نظری و تئوری و چه در بُعد عملی و اجرایی کمک کردند و به میدان آمدند و هنوز هم در میدان هستند.
وی گفت: روحانیون حوزه های علمیه در تمام قسمت های کشور حضور دارند و با این حضور توانسته اند به انقلاب اسلامی خدمت کنند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23926
اخبار مرتبط

نظرات شما