جو بایدن: خشونت و نژادپرستی در آمریکا هنوز پابرجاست

رئیس جمهور آمریکا در سالگرد کشتار سیاه پوستان در تالسا اذعان کرد که بی عدالتی و نژادپرستی هنوز در سراسر آمریکا حکمفرماست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به مناسبت یکصدمین سالگرد کشتار سیاه پوستان به دست سفیدپوستان نژادپرست در سال ۱۹۲۱ به اکلاهما رفته بود، گفت: تاریخ آمریکا جنبه‌های تاریکی دارد که باید با آن کنار بیاییم. این کاری است که همه مردم جهان انجام می‌دهند. ما باید بد و خوب را در تاریخ از هم تشخیص دهیم.

بایدن در جمع معدود بازماندگان و خانواده های قربانیان این کشتار اظهار کرد: حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی هم یکی از همان نقطه‌های تاریک در تاریخ آمریکاست. کشتار سیاه پوستان در گرینوود هم نشانه‌ای از تروریسم داخلی است که در ذهن تاریخی ما حک شده است.

او در ادامه تصریح کرد: حمله معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر به کنگره آمریکا و اعتراض‌های گسترده به شمارش آراء یادآور کشتار سیاه پوستان در تالساست. این‌ها همه نمایشی از بی عدالتی در جامعه ماست.

بازماندگان این کشتار از رئیس جمهور آمریکا خواستند عدالت را در مورد مقصران این حادثه اعمال کند و نیز اقدامات لازم در جهت تامین خسارت به بازماندگان را مورد پیگیری قرار دهد.

بایدن، اما در پاسخ خبرنگار یکی از رسانه‌های حاضر درباره اینکه آیا آمریکا باید در مورد کشتار تالسا رسماً عذرخواهی کند، پاسخی نداد.

در سال ۱۹۲۱ در منطقه گرینوود ایالت اکلاهما سفید پوستان نژادپرست آمریکا بیش از سیصد سیاه پوست این منطقه را قتل عام کردند. اتفاقی که به گفته بسیاری از کارشناسان مرگبارترین کشتار نژادی در تاریخ آمریکاست.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26434
اخبار مرتبط

نظرات شما