معرفی همه فن حریف‌های فوتبال اروپا + تصاویر

در فوتبال مدرن دنیا بازیکنانی که قابلیت بازی در پست‌های مختلف را دارند، مهره‌های بسیار موثری برای تیم هایشان به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در فوتبال مدرن سرمربیان تاکید زیادی بر جذب و استفاده از بازیکنانی دارند که از قابلیت بازی در چند پُست برخوردار هستند. توانایی بازی در پُست‌های مختلف در سطح بالای فوتبال بسیار ارزشمند است. سرمربیانی مانند پپ گواردیولا نوعی از فوتبال را مد نظر دارند که برای اجرایی کردن آن به تطبیق پذیری بازیکنان نیاز دارند.

برای اجرای فوتبال هجومی روان، بازیکنان باید توانایی بازی در نقاط مختلف زمین را داشته باشند. این کار به بازی خوانی و آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد تا بازیکنان بتوانند در طول فصل یا حتی یک بازی موقعیت خودشان را تغییر دهند.  

۱- مارکوس یورنته (اتلتیکو مادرید) 

وقتی اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت با ۲۷ میلیون پوند یورنته را از رئال مادرید به خدمت بگیرد، به نظر نمی‌رسید که هافبک نیمکت نشین بتواند چنین عملکرد فوق العاده‌ای در جمع قرمز و سفیدپوشان ارائه دهد. در اتلتیکو مادرید، دیگو سیمئونه شروع به استفاده از یورنته کرد و این بازیکن بیشتر به عنوان مهاجم مکمل و هافبک کناری بازی کرد.  

در یورو ۲۰۲۰، این بازیکن ۲۶ ساله به عنوان دفاع راست بازی کرد. با وجود عملکرد ناامید کننده اسپانیا در مرحله گروهی، عملکرد یورنته در پست دفاع راست ستودنی بود.  

برای اسپانیا در یورو ۲۰۲۰، این بازیکن ۲۶ ساله به عنوان یک دفاع راست جلوتر از ستاره‌هایی مانند سزار آزپیلیکوئتا بازی می‌کند. اسپانیا تاکنون سختی کشیده، اما یورنته در این پست کار ستودنی انجام داده است.

۲- داوید آلابا (رئال مادرید) 

داوید آلابا قرار است ماه آینده با انتقالی آزاد به رئال مادرید بپیوندد و به همکاری طولانی مدت خود با بایرن مونیخ پایان دهد.

آلابا اولین بازی خود را در بایرن مونیخ انجام داد. در ۱۲ فصل حضور در این باشگاه، ملی پوش اتریشی ۴۳۱ بازی در تمام مسابقات انجام داد و به عنوان مدافع میانی، دفاع چپ، هافبک وسط و هافبک کناری بازی کرد. آلابا با کسب ۱۰ عنوان قهرمانی در بوندسلیگا و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دوران خوبی را در این تیم تجربه کرد.  

در چند وقت اخیر، آلابا بیشتر به عنوان یک مدافع میانی بازی کرده است. او برای تیم ملی اتریش در یورو، به عنوان مدافع به میدان رفت. این تصمیم انتقاد‌های زیادی را در پی داشت.  

۳- جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ)

جاشوا کیمیچ در حال حاضر یکی از بهترین مدافع - هافبک‌های اروپا است.  

کیفیت او برای بازی در هر ۲ پست به اندازه‌ای بالا است که سرمربیان تیم‌های او به سختی می‌توانند برای انتخاب پست او تصمیم گیری کنند. کیمیچ در طول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ برای بایرن مونیخ در خط هافبک بازی کرد و ۲۷ بازی در بوندسلیگا انجام داد که حاصل آن ۴ گل و ۱۰ پاس منجر به گل بود.

او در مسابقات یورو ۲۰۲۰ در پست دفاع راست برای تیم ملی آلمان بازی می‌کند و با سرعت بالا در کنار توانایی عبور از بازیکن مقابل، حریفان را آزار داده است. کیمیچ که یک بازیکن رونده است، یکی از برترین مدافع - هافبک‌های دنیا به شمار می‌رود.  

۴- دالی بلیند (آژاکس) 

یکی از کمیاب‌ترین بازیکنان در اروپا، بازیکنی با ویژگی‌های دالی بلیند است که ستون آژاکس و تیم ملی هلند محسوب می‌شود.  

بلیند که محصول آکادمی آژاکس است، قبل از پیوستن به منچستریونایتد در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۰ بار در تمام مسابقات به میدان رفت. این بازیکن ملی پوش هلندی بازیکن مطمئنی برای منچستریونایتد بود و در دوران حضورش در اولدترافورد در پست هافبک میانی، دفاع چپ و هافبک دفاعی بازی کرد.  

بلیند برای تیم ملی هلند در یورو ۲۰۲۰ به عنوان یک مدافع میانی فعالیت کرده است. او یک پاسور عالی با بازی خوانی بالا است که به راحتی خودش را با بازی در موقعیت‌های مختلف زمین تطبیق می‌دهد.

 

۵- ناچو (رئال مادرید)

انتشار لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اسپانیا برای حضور در مسابقات یورو، باعث شوکه شدن فوتبال دوستان اسپانیایی شد. سرخیو راموس بزرگ‌ترین غایب لیست انریکه بود، اما غیبت ناچو نیز به همان اندازه تعجب آور بود.  

ناچو که محصول آکادمی رئال مادرید بوده به بهترین بازیکن این تیم تبدیل شده است. ملی پوش اسپانیایی اولین انتخاب برای هر بازی در هر پست است و تقریباً همیشه در موقعیت‌های مختلف عملکرد مطلوبی دارد.

ناچو در فصل اخیر لالیگا بیشتر به عنوان مدافع میانی بازی کرد، اما این بازیکن ۳۱ ساله در هر ۲ جناح دفاعی کهکشانی‌ها نیز به میدان رفت.  

تطبیق پذیری او با پست‌های مختلف می‌توانست به تیم ملی اسپانیا در جام ملت‌های اروپا کمک کند.  

 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27034
اخبار مرتبط

نظرات شما