عضو انجمن طراحان مد و لباس استان قم تاکید کرد:

لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه برای معرفی پوشش ایرانی و اسلامی

نجفی با اشاره به رعایت اصول وقار برای لباس زن ایرانی و مسلمان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و تبلیغات برای معرفی الگوهای پوشش و سبک ایرانی و اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مریم نجفی  در خصوص آغاز فعالیت خود در زمینه دوخت و طراحی لباس اظهار داشت: بیش از 7 سال است که در رشته خیاطی و طراحی مد و لباس در حال تحصیل هستم و این مساله برای من از دوران هنرستان شروع شد و در دانشگاه نیز در مقطع کاردانی و کارشناسی این فرآیند تا فارغ التحصیلی دنبال شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز به مدت حدود هشت ماه است که در مزون خودم مشغول به کار حرفه ای هستم، البته قبل از آن نیز مشغول به فعالیت بودم اما عنوان مزون شخصی 8 ماه است که در حال کار می باشم، ضمن آن که هم اکنون نیز عضو انجمن طراحان مد و لباس استان قم هستم.

وی همچنین گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن انجمن لازم است که با قوت کارها پیش برود تا ثمراتش مشهودتر باشد و لذا یکی از انتظارات ما این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت های جدی از انجمن داشته باشد تا خروجی فعالیت های انجمن قابل قبول تر باشد.

این طراح و دوزنده مد و لباس در ادامه با بیان این که تلفیق آموزش های آکادمیک و آموزش های تجربی زمینه ساز موفقیت طراحان مد و لباس می شود، گفت: آن چه مهم است این که با تلاش و ممارست در کار می توان پله های موفقیت را طی کرد و از این رو به دوستان جوان خودم توصیه می کنم که ضمن اهتمام نسبت به آموزش، علاقه و پشتکار خودشان شرط موفقیت است، چه آن که کسی که علاقه و پشتکار نداشته باشد، چه بسا در نیمه راه منصرف شود اما وقتی علاقه با پشتکار توأم شود، شاهد موفقیت خوبی خواهیم بود.

وی همچنین با ابراز تأسف از این که حمایت از طراحان مد و لباس بسیار ضعیف و گاه نااُمیدکننده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که باید و شاید ادارات و ارگان هایی چون ارشاد، اداره کار و ... از ما حمایت نمی کنند، ضمن آن که ناگفته پیداست که به هر حال توسعه این فعالیت ها نیازمند هزینه است و بر این اساس ما نیاز به تسهیلات قرض الحسنه آسان و درازمدت داریم و طبعاً کارهای تولیدی و این قبیل فعالیت ها با وام های با سود بالا امکان پذیر نیست.

نجفی ادامه داد: گاهی اوقات احساس می کنیم که وضعیت طوری است که انسان احساس نااُمیدی می کند هر چند خودم به آینده امیدوار هستم اما اگر به شعار پوشاک اسلامی اعتقاد داریم، باید زمینه حمایتی لازم را هم فراهم کنیم نه این که در عمل از طراحان و خیاطان حمایت نشود.

وی افزود: از این نکته هم نباید غافل شد که به هر حال کار تولیدی برای این که جا بیفتد نیازمند زمان است و در این مدت ما بدون حمایت نمی توانیم کار خود را جلو ببریم.

عضو انجمن طراحان مد و لباس استان قم یادآور شد: بحث ایده مهم است اما مهم تر از آن چگونگی به اجرا درآمدن ایده هاست، برای ما که درس این رشته را خوانده و در حال فعالیت هستیم، حمایت متولیان باعث به ثمر رسیدن ایده های ناب و خلاقانه می شود.

وی گفت: اعتقاد دارم که در شرایط فعلی باید زمینه اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار فراهم شود و بنده با افتخار به دنبال این هستم مشروط بر این که ارگان ها و نهادها نیز حمایت لازم را از ما به عمل آورند.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی اقتصادی باید کاری کرد که مشاغل خانگی و این گونه فعالیت ها رونق بگیرد، نه این که ما فقط از مسئولان حرف و شعار بشنویم اما در عمل ، چیز خاصی را مشاهده نکنیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و تبلیغات برای معرفی الگوهای پوشش و سبک ایرانی و اسلامی گفت: در این مقوله در عین رعایت اصول وقار برای لباس زن ایرانی و مسلمان باید جذابیت های لازم هم مذنظر قرارگیرد.

وی اضافه کرد: البته بنده به دنبال آن هستم که بعد از تجربیات بیشتر و در آینده ، برند مربوط به خودم را داشته باشم و طبعاً در آن مقطع از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده خواهم کرد.

وی ابراز داشت: ما انتظار داریم که مسئولان استان از طراحان جوان و باعلاقه و دارای انگیزه لازم حمایت کنند و در این خصوص علاوه بر حمایت های دولتی، بخش خصوصی نیز در حوزه صنعت مد و لباس وارد عمل شود.

عضو انجمن طراحان مد و لباس استان قم افزود: اگر حمایت صورت گیرد به شخصه می توانم حداقل برای 5 نفر در این مزون اشتغال زایی مستقیم داشته باشم و اولویت خود را هم برای زنان سرپرست خانوار قرار می دهم، ضمن آن که طبعاً در سایه حمایت های بیشتر این میزان اشتغالزایی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27583
اخبار مرتبط

نظرات شما