قابل‌توجه مسئولان ؛

نظارت ضعیف حلقه مفقوده تاکسی‌های اینترنتی

فراوانی تاکسی‌های اینترنتی در کنار استقبال زیاد مردم از آن‌ها موجب شده که موضوع نظارت بر خدمات آن‌ها در حاشیه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  چند سالی است که پای تاکسی‌های اینترنتی به خیابان‌های شهرها باز شده است، هر چند که در ابتدا از سوی اتحادیه‌های مسافربری و تاکسیرانی‌های شهرداری‌های شهرها، مخالفت‌هایی صورت گرفت؛ اما استقبال مردم در کنار ارزان و دردسترس‌بودن این تاکسی‌ها موجب شد که این مخالفت‌ها به جایی نرسد.

در این میان موضوعی که از همان ابتدا یکی از دغدغه‌های اصلی کارشناسان بود میزان امنیت سفر این شرکت‌های مسافربری است که باتوجه‌به فراوانی سفر آن‌ها نحوه کنترل و رسیدگی به آن‌ها بسیار دشوار است.
به‌عنوان‌مثال اگر مسافری سوار این تاکسی‌های اینترنتی شود و از قضا گوشی همراه هم نداشته باشد (مثلاً فرزند یک خانواده) تنها روشی که می‌توان مسیر این سفر را رصد کرد گوشی همراه و برنامه راننده است و اگر راننده هم به هر دلیلی از برنامه خارج شده و اینترنت همراهش را قطع کند به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود مسیر سفر را رصد کرد.
این مشکلی که این روزها گریبان‌گیر بسیاری از افرادی که کودکان یا افراد سالمندی که فاقد تلفن همراه هستند و از این تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، شده است.
به‌عنوان‌مثال یکی از مخاطبان ما نوشته: امروز راننده اسنپ چند ثانیه قبل از رسیدن به مبدأ گوشی خودش را خاموش کرد و ۱ ساعت و نیم ما از دخترمان بی‌خبر بودیم و پشتیبانی می‌گفت وقتی گوشی را روشن کند ما ردیابی می‌کنیم، در واقع ما نمی تونستیم هیچ کاری بکنیم.
چند وقت پیش هم راننده تپسی بین راه تغییر مسیر داد و رفت جایگاه سی‌ان‌جی وقتی اعتراض کردم گفت چرا ما راننده‌ها باید برای شما مسافرها جلوی عابربانک منتظر بمانیم حالا... و پشتیبانی هم هیچ کاری نکرد.
یک روز صبح زود راننده تپسی بیراهه رفت و مسیر رو کاملاً برعکس رفت گفتم چرا داری از اینجا میری گفت لوکیشن این‌طوری زده گفتم برگرد از اتوبان برو گفت اتوبان خطرناک و گفت از داخل شهر میرم و باز بیراهه و کوچه و پس‌کوچه و با کلی دادوفریاد و تماس همسرم مسیر ۸ دقیقه ای را ۴۷ دقیقه رفت و بازم پشتیبانی هیچ کاری نکرد گفت شاید راننده حالش ...»
در واقع باید گفت نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی این شرکت‌ها یکی از دغدغه‌هایی است که باید مسئولان بیش‌ازپیش به آن توجه کنند.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48285
اخبار مرتبط

نظرات شما