مدیر خانه مطبوعات استان قم:

طرح صیانت به دنبال کاهش وابستگی و تاثیرگذاری است/ دغدغه اصلی طرح بحث حکمرانی بر فضای مجازی است

مدیر خانه مطبوعات استان قم با اشاره به اینکه برخی ها نمی خواهند این وابستگی ها قطع شود، گفت: طرح صیانت به دنبال کاهش وابستگی و تاثیرگذاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسین همتی نژاد در میزگرد دانشجویی دانشگاه قم با موضوع طرح صیانت از فضای مجازی با اشاره به عدم اقناع اندیشه ها و کاربران ، اظهار داشت: امروز در کشور هر اقدامی باید پیوست رسانه ای داشته باشد اما وجود ندارد و اجرایی نمی شود. به این دلیل که افرادی که این طرح ها را می نویسنداگر بخواهند قبل از تصویب آن را عمومی کنند باید از اهداف خود بگذرند و روی بسیاری از موارد چانه زنی کنند به همین دلیل این کار را انجام نمی دهند چرا که تصمیم خود را گرفته اند.
وی ادامه داد: این که چرا مردم را اقناع نمی کنند و اطلاع رسانی درستی انجام نمی شود و همه صبح جمعه مطلع می شوند سوال جدی است. برای قبول این گونه مسائل توسط مردم باید زیرساخت ها آماده و اجرایی شود .
کارشناس فضای مجازی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نسبت طرح صیانت با اسناد بالادستی چیست و اینکه وقتی ما شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی داریم چرا این طرح در مجلس مطرح می شود، گفت: بنده هم با نظر شما موافق هستم. به نظر می رسد چون دولت همکاری و همراهی در این زمینه انجام نمی داد مجلس به دنبال این بود که این موضوع را قانونی کند تا بتواند اجرای آن را پیگیری کند.
دغدغه اصلی طرح بحث حکمرانی بر فضای مجازی است
مدیر خانه مطبوعات استان قم اضافه کرد: دغدغه اصلی طرح صیانت از فضای مجازی و کاربران بحث حکم رانی برای فضای مجازی است.
وی در ادامه با اشاره به یکی از مزایای اجرای این طرح در کشور، عنوان کرد: یکی از اتفاقات مثبت با اجرای این طرح برای تولید کننده محتوای فضای مجازی است. قرار است بخشی از هزینه ترافیک برای تولید کننده محتوای در فضای مجازی پرداخت شود که با اجرایی شدن همین مسئله در زمان اندکی تولید کنندگان می توانند شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنند.
برخی ها نمی خواهند وابستگی ها قطع شود
همتی نژاد در پاسخ به دلیل چرایی عدم حمایت از اپلیکیشن های داخلی ، گفت: برخی ها نمی خواهند وابستگی ها قطع شود و از ترافیک خارجی برای خود سرمایه کسب می کنند. بسیاری از اپلیکیشن های داخلی از اینستاگرام خدمات بیشتری ارائه می دهند اما چون ترافیک ندارند دیده نمی شوند.
وی ادامه داد: ما در داخل بسترهای خوبی داریم و نخبگان بسیاری هم فعالیت می کنند. در خصوص اپلیکیشن ها باید با کشورهای همسو همکاری کنیم تا بتوانیم برنامه های قوی و پرمخاطبی داشته باشیم.
طرح صیانت به دنبال کاهش وابستگی و تاثیرگذاری است
این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه هدف این طرح آزادی های شخصی نیست، گفت: قانون گذار به دنبال کاهش وابستگی هاست و اینکه بتواند حکمرانی کند و تاثیرگذار باشد. این طرح اگر بتواند آن وابستگی را از بین ببرد بسیار عالی خواهد شد.

در این میزگرد نماینده‌های دانشجویان امیرحسین گل پرور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، محمدحسین ابراهیمی دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان قم، محمدمهدی قربانی مسئول دانشگاه آزاد قم، مجتبی زارع مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه قم، حسین سلطان‌پور جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه قم و محمدعلی احمد پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور حضور داشتند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/27993
اخبار مرتبط

نظرات شما