وزیر ارتباطات عنوان کرد؛

راه اندازی اپراتور کودک تا پایان سال در کشور / تحقق شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت های دولت سیزدهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور کودک با ایجاد دسترسی کنترل شده در فضای مجازی، فضای امنی را برای استفاده کودکان فراهم می‌کند که موجب آرامش خانواده‌ها از حضور کودکان در فضای مجازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عیسی زارع‌پور ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، به بیان برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ارتباطات در دوره جدید به دنبال فضای مجازی در تراز انقلاب است و این کار نیاز به یک عزم ملی دارد.
وی ادامه داد: در این میان تحقق شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان زیرساخت فضای مجازی پرسرعت در کشور از اهداف جدی وزارت ارتباطات است که دنبال خواهد شد.
زارع‌پور تحقق دولت الکترونیک را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در جهت مبارزه با فساد دانست و ابراز داشت: حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات فرصتی برای حل مشکلات کشور است و برای کارآمدی دولت و مبارزه با فساد راهی به جز گسترش فضای مجازی و تحقق دولت الکترونیک نداریم.
وی ایجاد اشتغال در فضای مجازی را مهم برشمرد و گفت: فضای مجازی فرصت‌های بیشتری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … در برابر آسیب‌هایش دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نباید چالش‌های فضای مجازی ما را از فرصت‌های آن محروم کند و باید نگاه فرصت محوری به این فضا داشته باشیم.
وی سواد رسانه‌ای را مهم‌ترین گام در برابر آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: باید آموزش و آگاهی مردم نسبت به فضای مجازی را ارتقا داد و در کنار آن باید مراقبت و کنترل نسبت به این فضا انجام شود تا فضای امنی برای استفاده خانواده‌ها باشد.

زارع‌پور ایجاد بستر امن و راحت در فضای مجازی برای کودکان را یکی از برنامه‌های این وزارتخانه دانست و تاکید کرد: اپراتور کودک با ایجاد دسترسی کنترل شده در فضای مجازی، فضای امنی را برای استفاده کودکان فراهم می‌کند که موجب آرامش خانواده‌ها از حضور کودکان در فضای مجازی می‌شود و هرکسی که خواستار استفاده از این اپراتور باشد این امکان برای او فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29355
اخبار مرتبط

نظرات شما