کارشناس و استاد دانشگاه:

جمعیت جوان موجب پایداری کشور می‌شود / ترویج اندیشه‌های غربی در کشور تهدیدی جدی برای خانواده‌ها است

کارشناس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اهمیت فرزندآوری در مقطع کنونی گفت: جمعیت جوان موجب پایداری کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه اظهار داشت: خانواده جایی است که در آن، تربیت و تزکیه، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا خانواده بستر تربیت و تزکیه است و به گفته روان‌شناسان، سه چهار سال اول زندگی انسان است که شالوده او شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد:  شالوده آدمی باید بر پایه ارزش‌ها شکل گیرد؛ یعنی در توجه به بعد فطری، نگاه تربیتی خاص داشته باشیم. برای رسیدن به کمال باید به فطرت و ارزش‌های انسانی توجه ویژه شود و تلاش گردد فرد را در این مسیر تربیت کرد و به کمال رساند؛ بنابراین، خانواده اولین کانون تربیت و تزکیه است. اگر می‌خواهیم جامعه را در چارچوب درست خود، شکل دهیم باید برای تعلیم، تربیت و تزکیه اهمیت قائل شویم و چون کانون اولیه و مهم آن خانواده است، پس باید خانواده را در اولویت تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها قرار دهیم.
خیری بیان داشت: همه نهادها باید بدانند جامعه سالم در گرو خانواده سالم است. دانشگاه باید توجه کند ضوابطش برای خانم‌ها طوری نباشد که به نقش خانواده و خانوادگی او لطمه بزند.
وی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه‌ها در برخی از محتوای دروس هم مشکل دارند. در برخی از رشته‌ها خانم‌ها، با درصد بالایی حضور دارند، اما آیا این رشته‌ها، تقویت‌کننده خانواده است یا این‌که آن را تضعیف می‌کند؟ جامعه اقتصادی، سیاسی و علمی و جوان، زمانی اتفاق می‌افتد که جایگاه خانواده محترم شمرده شود. هنگامی که برای تولید نسل، خانواده را حمایت می‌کنیم و امکانات در اختیار او قرار می‌دهیم، دیگر نگران پیر شدن جامعه نیستیم. خانواده‌ای که برای فرزندآوری نگران مشکلات اقتصادی است و حمایت نمی‌شود، انگیزه‌ای برای تولید نسل ندارد و برای همین است که امروزه تعداد فرزندان یک خانواده از یکی دو بچه بیشتر نیست و حتی گاهی هیچ فرزندی ندارند. در همه ابعاد باید به این نکته توجه شود که خانواده محوری یک شعار نیست، بلکه یک حقیقت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: متأسفانه اندیشه‌های غربی و دانشگاهی روشنفکر مأبانه در حال ترویج است و حتی دشمنان در رسانه‌های خودشان به‌شدت کار می‌کنند، آن‌ها می‌گویند داشتن حیوان در محیط خانه از داشتن فرزند بهتر است و دلیلشان این است که این سگ، وفادار است.
وی تصریح کرد: آن چه که نظام اسلامی و انقلابی تولید می‌کند، خانواده است و آن چه که این نظام را پایدار نگه می‌دارد، جمعیت جوان است، اما ما که حتی در برخی از موارد مسئولیتی هم در کشور داریم، اگر متوجه نباشیم که نقش جمعیت جوان چقدر مهم است، درواقع مشغول ازدست‌دادن مهم‌ترین سرمایه خود هستیم،


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29626
اخبار مرتبط

نظرات شما