عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با قم فردا:

وحشت دشمنان از جامعیت سردار سلیمانی و تداوم راه این شهید است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در تمام زمینه برای اقتدار ایران اسلامی تلاش می کرد، گفت: وحشت دشمنان از جامعیت سردار سلیمانی و تداوم راه اوست.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: کاربرد واژه مکتب برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری، نشان می دهد این شهید والامقام جدا از ویژگی های خاص نظامی و برخورداری از شجاعت و رشادت در میدان نبرد، مرد میدان همه عرصه‌های زندگی اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز بود.
وی ادامه داد: همین جامعیت شخصیتی او سبب شد، دشمنانش هر گاه نام او را می شنیدند در برابر عظمتش تعظیم کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: فرمانده سابق مرکز عملیات ویژه ارتش تروریستی آمریکا در عراق در فارین پالیسی به این نکته اشاره می‌کند که سلیمانی چه توسط متحدانش و چه دشمنانش مورد احترام است و حتی می‌گوید بسیاری از رهبران نظامی و اطلاعاتی آمریکا آرزو داشتند جای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران باشند! و همین ویژگی استکبار جهانی را وحشت زده کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: به اعتراف دوست و دشمن، سردار سلیمانی مرد میدان اخلاق و تواضع، توکل به خدا، عواطف و احساسات متعالی و مرد میدان تبعیت از ولایت بود.
حجت الاسلام ملک زاده ابراز داشت: در مکتب سلیمانی، راهبرد جذب حداکثری نمود آشکار داشت؛ او خدمت به خلق و دفاع از مظلوم را وظیفه خود می دانست و همه مردم با هر دیدگاه و سلیقه ای را دوست داشت مگر ظالمین و مستکبرین و کسانی که منشأ فساد در زمین بودند. در واقع او یکی از مصادیق بارز و عملی کلام امام علی(ع) بود که «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً».
وی عنوان کرد:شهید سلیمانی بی شک نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری بود که با شکست جنایتکاران دست‌پرورده آمریکا در منطقه، ابهت پوشالی شیطان بزرگ را فروریخت.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد:  جرم او دفاع از مظلومان و ستمدیدگان منطقه در برابر مزدوران استکبار جهانی بود و این که تا لحظه آخر در مبارزه با تروریست های قاتل دست‌پرورده غرب و متجاوزان به نوامیس امت اسلامی استوار و مستحکم بود.
وی اضافه کرد: این شهید گرانقدر به تبعیت از رهبرش بر افزایش اقتدار ایران در همه عرصه ها تاکید داشت و معتقد بود گرچه افزایش قدرت نظامی یکی از جلوه‌های بسیار مهم اقتدار ایران است اما نباید از افزایش قدرت در سایر عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و علمی و فناوری، و... هم غافل ماند.
حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد: او اقتدار همه جانبه و متوازن ایران در شرایط کنونی و با توجه به دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت می‌دانست. برای همین او خود علاوه بر خط مقدم دفاعی در خط مقدم سایر عرصه های اجتماعی و فرهنگی هم حضور فعال داشت.
وی تصریح کرد: زمانی که بحران داعش منطقه را فراگرفته بود در بحبوحه حضور در عرصه های نظامی و تامین تدارکات لازم دفاعی در سوریه و عراق برای مقابله با داعش، هرگز از عرصه های فرهنگی و هنری غافل نماند.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در همین ایام گاه در سر صحنه ساخت فیلم  سینمایی«به وقت شام» حاضر می شد و بر نحوه ساخت این فیلم نظارت می کرد تا به موقع آماده و قبل از اتمام کار داعش برای پخش آماده شود. او همچنین از نزدیک با عوامل ساخت سریال «پایتخت5» در ارتباط بود و ریزه کاری های این سریال را که داستان محوری آن مربوط به داعش بود هدایت می‌کرد و برایش اهمیت داشت که چه تصاویری از داعش در تلویزیون پخش شود تا چهره واقعی و میزان ددمنشی این جریان تروریستی را برای مردم به نمایش گذارد.
وی گفت: به دلیل همین جامعیت سردار سلیمانی است که پس از شهادتش دریای سوگواران ملت ایران و ملت های دیگر از سوریه و عراق و لبنان و مناطق دیگر، به راه افتاد و فریاد انتقام سرداد. انتقامی که دشمن را به وحشت انداخت و همچنان نیز در وحشت فرو برده است؛ زیرا می داند راه شهید سلیمانی ادامه دارد و انتقام همچنان باقی است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30291
اخبار مرتبط

نظرات شما