کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

انقلابیون از انقلاب برگشته چون نتوانستند شاه شوند، اکنون تطهیر کننده پهلوی شدند

استاد دانشگاه گفت: این افرادی که زمانی در جبهه انقلاب بودند و اکنون پهلوی را تطهیر می کنند دنبال این بودند که خودشان شاه شوند البته اکنون هم زندگی شاهانه دارند اما انقلاب سد راه این ها شد ، به همین خاطر پهلوی را تطهیر می کنند.

​​​حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر با اشاره به اینکه عده ای با وجود جنایات آشکار پهلوی به دنبال تطهیر این خاندان هستند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  عوامل این کار یک دست نیستند، یکسری عوامل مسایل روحی و روانی است انسان ها همواره به گذشته  نگاه افتخار آمیز دارند، به طور مثال در یک خانواده پدربزرگ پیری وجود دارد که خانواده از وی و سختی نگهداری از وی خسته شده اند و مدام گلایه می کنند اما بعد از فوت وی و سال ها بعد یاد خاطرات گذشته می کنند و حسرت می خورند در صورتی که اگر به گذشته بازگردد همچنان گلایه دارند این عده همان هایی هستند که از روی نداستن به دنبال تطهیر پهلوی هستند.


کارشناس مسائل سیاسی افزود: بیش از نیمی از نسل جدید اصلا نمی دانند دوران پهلوی یعنی چه، تصور می کنند همه انتقادها به آن دوران مباحث سیاسی است در صورتی که در دوران پهلوی خانواده های متوسط جامعه  که چند هم شغل داشتند و در کنار صنعتگری به شغل کشاورزی مشغول بودند در هزینه روزمره زندگی کم می آوردند زیرا اصلا درآمدی  وجود نداشت، عده ای مرتب از ارزانی صحبت می کنند در حالی که بخشی از حرف این ها درست است ارزانی بود اما پولی نبود که بتوان همان جنس ارزان را خریداری کرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: من از خانواده متوسط جامعه در دوران پهلوی بودم و پدرم چند شغل داشت و پرهزینه نبودیم هفته ای دو روز به صورت دو شیفت به مدرسه می رفتیم اما در این دوشیفت یک غذای گرم به اندازه یک کاسه لوبیای گرم که ارزان هم بود  نمی توانستیم خریداری کنیم، زیرا درآمد وجود نداشت.


غفاری فر ادامه داد: برخی از انسان ها که بر اثر خیانت و جهالت از قیمت های دوران پهلوی اطلاع دارند اما اطلاع نمی دهند که اصلا پولی وجود نداشت که بتوان کالا تهیه کرد، برخی کالاها را رژیم پهلوی عمدا پایین نگه می داشت تا با استناد به آنها در جامعه اعلام کند که ارزانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دختر فلان مسئول فوت شده  در مصاحبه ای پر از تناقض اعلام می کند که در دوران پهلوی کودک بودم و چیز زیادی به یاد ندارم اما به یاد دارم ساواک شاه به ما احترام می گذاشت اما این دختر خاطرات پدر خود را حتی نمی خواند که چه چیزی از ساواک نقل می کند یا پدر دروغ می گوید یا این دختر دروغ می گوید! خطبه های مرحوم هاشمی را نگاه کنید که در مورد شاه و ساواک چه می گفت و جای سوال است این ها چرا به دنبال تطهیر پهلوی هستند.

غفاری فر عنوان داشت: این افرادی که زمانی در جبهه انقلاب بودند و اکنون پهلوی را تطهیر می کنند دنبال این بودند که خودشان شاه شوند البته اکنون هم زندگی شاهانه دارند اما انقلاب سد راه این ها شد ، علت عمده ترویج شاه گرایی برمی گردد به یک نسل مفسدِ از انقلاب برگشته که در تمام قشرها هم وجود دارد از آن کارگر ساده گرسنه زمان پهلوی که اکنون به جاه و مقام رسیده تا سیاسیون و مدیران، این ها اکنون انقلاب را سد راه خوشان می بینند به همین خاطر پهلوی را تطهیر می کنند.


کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این ها با استناد به برخی از مشکلات اقتصادی داخلی و برخی بحران های اقتصادی جهانی به دنبال این هستند که انقلاب را تخریب کنند در حالی که در چهل و سه سال بعد از انقلاب پیشرفت های زیادی در دورترین نقاط کشور  هم رخ داده است.


استاد دانشگاه تصریح کرد: همه این عوامل در کنار جنایت افرادی که مسیر را به سمت غلط آوردند دست به دست هم می دهد تا مردم تصور کنند دوران پهلوی همه چیز عالی بود این ها می خواهند از این فرصت استفاده کنند زیرا اینها به دنبال اشرافیت خودشان هستند اینها می خواستند در قطار انقلاب تبدیل به شاه شوند ، همسرانشان فرح و فرزندانشان ولیعهد شوند اما انقلاب جلوی اینها را گرفت و اکنون اینها تبدیل به ام الفساد ترویج پهلوی شدند چون خودشان نتوانستند شاه شوند.


غفاری فر تاکید کرد: این ها تا دیروز با ظلم و جنایتشان با سوء مدیریت در حق مردم اجحاف می کردند و امروز با دزدیدن ذهن مردم اجحاف می کنند یقیناً اگر رژیم برگردد همین مقدار خدمات هم به مردم ارایه نخواهند کرد زیرا حامیان تطهیر پهلوی، دزدان بیت المال هستند که تا دیروز که در صحنه بودند یک مُدل دزدی می کردند حالا که نظام و انقلاب مقابل اینها ایستاد اذهان مردم را با دروغ سازی و تطهیر پهلوی می دزدند.

وی گفت: تمام امتیازهایی که عده ای اکنون درون انقلاب دارند به خاطر مبارزه علیه ساواک بود چگونه اکنون انقلاب را متهم و ساواک را تطهیر می کنند، اگر این ها دروغ بود چرا اینها در همین انقلاب پست های مدیریتی را اشغال کردند. 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/31118
اخبار مرتبط

نظرات شما