امیرعبداللهیان: طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم ها تصمیم جدی اتخاذ کند

وزیر خارجه ایران گفت: غرب باید در حوزه لغو تحریم ها تصمیم جدی اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات هسته ای وین و تحولات بین المللی تبادل نظر کردند.

وانگ ای با اشاره به نامه دکتر رئیسی به شی جین پینگ در خصوص روابط پکن و تهران، اعلام آمادگی کرد که روابط دو جانبه در همه زمینه ها گسترش و تعمیق یافته و همکاری و هماهنگی دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی بیش از پیش تقویت شود.

امیرعبداللهیان هم ضمن تشکر و قدردانی از موضع حمایتی دولت چین در مذاکرات وین بوای لغو تحریم ها ، ضمن تبیین سیاست های ایران، بر ضرورت واقع بینی طرف های غربی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت که «طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم ها تصمیم جدی و موثر اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد و این موضوع با لغو کلیه تحریم های مغایر با برجام و اقدام جدی در حوزه ارائه تضمین ممکن خواهد شد.»

طرفین بر تداوم رایزنی و همفکری مستمر در خصوص مسائل مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

پیشتر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره هماهنگی‌های خوب بین ایران و چین در موضوعات مختلف و پیشرفت‌های حاصله در راستای منافع دو کشور گفته بود که در دولت سیزدهم با شتاب بیشتر روابط دو کشور روبرو هستیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31380
اخبار مرتبط

نظرات شما